Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.2887 Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.2887 Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“"— Transkript prezentace:

1 Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“ OP VK Výukový materiál Název DUMu: VY_52_INOVACE_07_4_RISKUJ_CHEMIE_VLASTNOSTI LÁTEK_SMĚSI Číslo skupiny: 2 Autor: Ing. Stanislava Kolářová Vzdělávací oblast/Předmět/Téma: ČLOVĚK A PŘÍRODA / CHEMIE / SMĚSI Druh učebního materiálu: PREZENTACE Metodický list: NE Anotace: Prezentace slouží k zopakování probíraného tématu zábavnou formou (hra „riskuj“). Opakovanými tématy jsou chemie jako věda, vlastnosti látek a směsi. Ověřeno ve třídě: VIII.A. Datum ověření: Prohlášení: Prohlašuji, že při tvorbě výukového materiálu jsem respektoval(a) všeobecně užívané právní a morální zvyklosti, autorská a jiná práva třetích osob, zejména práva duševního vlastnictví (např. práva k obchodní firmě, autorská práva k software, k filmovým, hudebníma fotografickým dílům nebo práva k ochranným známkám)dle zákona 121/2000 Sb. (autorský zákon). Nesu veškerou právní odpovědnost za obsah a původ svého díla. Prohlašuji dále, že výše uvedený materiál jsem ověřil(a) ve výuce a provedl(a) o tom zápis do TK. Dávám souhlas, aby moje dílo bylo dáno k dispozici veřejnosti k účelům volného užití (§30 odst. 1 zákona 121/2000 Sb.), tj. že k uvedeným účelům může být kýmkoliv zveřejňováno, používáno, upravováno a uchováváno. Datum: Podpis:

2 Chemie - věda vlastnosti látek směsi 100 100 100 200 200 200 300 300 300 400 400 400 500 500 500 Hrací pole

3 Chemie – věda 100 Mezi které vědy se chemie řadí? a) přírodní
b) společenské c) matematické d) humanitní Hrací pole Hrací pole

4 Chemie – věda 200 předchůdcem chemie byla: matematika b) alchymie
c) fyzika d) biologie Hrací pole

5 Chemie – věda 300 správně pojmenuj a zařaď chemickou nádobu:
kádinka – varné sklo b) titrační baňka, odměrné sklo c) kónická baňka (Erlenmayerova), varné sklo d) odměrná baňka, odměrné sklo Hrací pole

6 Chemie – věda 400 vyber nesprávné tvrzení
a) poznávací postup v chemii je experiment b) chemie může být fyzikální či biochemie c) chemie ovlivňuje fungování organismů d) chemie je pro člověka nepotřebná Hrací pole

7 Chemie – věda 500 Chemie – věda 500 vyber správné tvrzení
ke zkoumání toxických látek využíváme zraku, čichu, chuti, hmatu b) tělesa jsou tvořena z látek různých tvarů a velikostí c) hlavním cílem chemie je zkoumání látek a jejich přeměn d) postup, při kterém zjišťujeme hodnotu veličiny, nazýváme zkoumání Hrací pole

8 Směsi 100 vyber nepravdivé tvrzení:
a) směsi jsou látky s dvěma či více složkami b) různorodé směsi nazýváme též roztoky c) směs se skládá ze složky rozptylující (rozpouštědla) a složky rozptýlené d) příkladem směsi je vzduch Hrací pole

9 Směsi 200 jak se nazývá směs vody a práškové křídy? a) suspenze
b) emulze c) pěna d) dým Hrací pole

10 Směsi 300 uveď nesprávné tvrzení:
u pěny je rozptylující složka kapalina, rozptýlená plyn b) u mlhy je rozptylující složkou plyn, rozptýlenou kapalina c) u emulze je rozptylující i rozptýlenou složkou kapalina d) u dýmu je rozptylující i rozptýlenou složkou plyn Hrací pole

11 Směsi 400 vyber příklad stejnorodé směsi: a) žula b) mosaz
c) bramborová polévka d) kouř z komína Hrací pole

12 Směsi 500 roztok, ve kterém se při určité teplotě již více látky nerozpustí, se nazývá: a) různorodý b) stejnorodý c) nasycený d) nenasycený Hrací pole

13 Vlastnosti látek 100 Uveď nesprávné tvrzení
Chemicky čisté látky se vyznačují stálým složením a strukturou. Chemickými látkami jsou prvky a sloučeniny. b) vlastnostmi látek a jejich změnou se z vědeckých disciplín zabývá výhradně chemie c) při chemické změně (reakci) vznikají z výchozích látek jiné d) rozpustnost lze vyjádřit jako hmotnost látky rozpuštěné ve 100g rozpouštědla za vzniku nasyceného roztoku (při určité teplotě a tlaku) Hrací pole

14 Vlastnosti látek 200 uveď rozdílné (r) a shodné (s) vlastnosti práškového cukru, jedlé sypké soli, mleté kávy a drceného ledu r: barva, skupenství s: struktura, hustota b) r: teplota, struktura s: hustota, skupenství c) r: rozpustnost ve vodě, skupenství s: chuť, teplota d) r: barva, rozpustnost ve vodě s: struktura, skupenství Hrací pole

15 Vlastnosti látek 300 vyber pravdivé tvrzení:
všechny látky rozpustné ve vodě jsou zároveň rozpustné v benzínu hlavním faktorem ovlivňujícím změnu skupenství látek je hustota c) teplota tání i tuhnutí téže látky je stejná d) sůl i cukr se při zahřívání mění v jiné látky Hrací pole

16 Vlastnosti látek 400 přeměna ze skupenství pevného na plynné se nazývá: tuhnutí b) tání c) sublimace d) vypařování Hrací pole

17 Vlastnosti látek 500 vyber pravdivé tvrzení:
teplota tání a teplota varu závisí na tlaku okolního vzduchu b) teplota varu se při znečištění látky snižuje c) hustota látky se vypočítá objem/hmotnost d) hustota látek se s měnící teplotou a tlakem nemění Hrací pole


Stáhnout ppt "Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.2887 Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“"

Podobné prezentace


Reklamy Google