Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Název školy: Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/34.1034.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Název školy: Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/34.1034."— Transkript prezentace:

1 Název školy: Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo DUM: VY_32_Inovace_GR04_Mra03_11 Vytvořeno: Listopad 2012 Autor: Mgr. Hana Mrázová Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Vzdělávací obor: Fyzika Sada: Kmitání a vlnění Název vzdělávacího materiálu: Rozdělení vlnění Ročník: 1. až 4. ročník čtyřletého gymnázia

2 Anotace: Prezentace popisuje druhy vlnění. Slouží pro prezentaci tohoto tématu, ale také jako učební materiál pro samotné žáky. Očekávané výstupy: Žák iIlustruje na příkladech druhy vlnění

3 Rozdělení vlnění

4 Rozdělení vlnění Podle orientace výchylky ke směru šíření lze vlnění rozdělit na podélné vlnění příčné vlnění Podle šíření vlnění lze provést rozdělení na postupné vlnění stojaté vlnění

5 Postupné vlnění podélné
Částice pružného tělesa kmitají ve směru, kterým vlnění postupuje. Během šíření vlny dochází k postupnému zhušťování a zřeďování podélné vlny. Vzniká v tělesech všech skupenství, která jsou pružná při změně objemu (tzn. při stlačování a rozpínání). Podélným vlněním se šíří zvuk.

6 Model podélného vlnění

7 Animace podélného vlnění

8 Postupné vlnění příčné
Hmotné body kmitají kolmo na směr, kterým vlnění postupuje. Je charakteristické pro pružná tělesa ve tvaru tyčí, vláken apod.

9 Model příčného vlnění

10 Animace příčného vlnění

11 Test č.1 Podle orientace výchylky ke směru šíření lze vlnění rozdělit na: podélné a příčné postupné a stojaté postupné a podélné stojaté a příčné podélné a příčné

12 Test č.2 Struna kmitající s frekvencí 680 Hz vytváří v okolním vzduchu: a) příčnou vlnu o vlnové délce asi 0,5 m, b) podélnou vlnu o vlnové délce asi 0,5 m, c) podélnou vlnu o vlnové délce asi 2 m, d) příčnou vlnu o vlnové délce asi 2 m. b) podélnou vlnu o vlnové délce asi 0,5 m,

13 Zdroje http://mog.wz.cz/fyzika/2rocnik/kap306.htm


Stáhnout ppt "Název školy: Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/34.1034."

Podobné prezentace


Reklamy Google