Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
DUM II. / 13. smysly Bc. Zdeněk Klíma
2
Smysly
3
Co jsou to smysly? Vyberte správnou možnost
barvy a vůně schopnosti přijímat informace z okolí jazyk a zuby oheň, voda vzduch a země
4
Kolik má člověk smyslů? Vyberte správnou odpověď
2 12 4 10 5 7
5
Vyjmenujte všechny smysly
6
Smysly s každým smyslem je spojen smyslový orgán zrak sluch hmat chuť
čich s každým smyslem je spojen smyslový orgán
7
Kde se nacházejí smyslové orgány? Správně spojte
zrak sluch hmat chuť čich nos jazyk ucho kůže oko
8
Dopište k obrázku smysl, který je s ním spojen
______
9
Máme čtyři různé chuti Uveďte příklad nějakého jídla, které je
sladké – kyselé – hořké – slané –
10
Procvičení chuti Zkuste nachystat pár kousků různých jídel, například kousek jablka, čokolády, chleba atd. Řekněte kamarádovi, aby jednotlivé kousky ochutnal se zakrytýma očima a hádal, co jí a jak to chutná Poté se vyměňte a ochutnávejte vy, můžete si nachystat i jiná jídla
11
Procvičení hmatu Nachystejte si na hromádku několik známých předmětů, zakryjte kamarádovi oči a poproste ho, aby předměty ohmatal a řekl, o jaké předměty se jedná a jaké jsou (například studené, hladké atd.) Poté se vyměňte, můžete nachystat i jiné předměty
12
Procvičení zraku Seďte a rozhlížejte se po třídě
Popište nejdříve blízké, pak vzdálenější a nakonec nejvzdálenější předměty, řekněte, jak vypadají, co je na nich napsané atd. Pozorujte rozdíl mezi tím, co všechno dokážete popsat na blízkých předmětech, a jak nepřesně je možné popsat předměty vzdálené
13
Procvičení sluchu Zahrajte si tichou poštu
Sedněte si do kruhu, jeden z vás pošeptá sousedovi nějaké slovo, ten předá dál, co slyšel, a poslední kamarád nahlas zopakuje, co se k němu dostalo Často se na konec kruhu dostane úplně jiné slovo než to, které poslal první člověk, každý totiž slyší trochu odlišně nebo si jinak domyslí to, co slyšel
14
Procvičení čichu Nachystejte si předměty, které nějak známě voní, například nějakou květinu, kakao, barvu atd. Zakryjte kamarádovi oči a poproste ho, aby k předmětům čichal a uhodnul, co cítí Poté se vystřídáte, můžete vyměnit i předměty
15
Co když některý smysl není v pořádku?
Zkuste si zakrýt oči a chodit opatrně poslepu po třídě Je to velice těžké, že? Zkuste si, například s pomocí sluchátek, pořádně zacpat uši a sedněte si mezi ostatní děti Ostatní si normálně povídají a vy netušíte, o čem Je to nepříjemný pocit, že? Mějte úctu k nevidomým a neslyšícím lidem, když potřebují s něčím pomoci, neváhejte a pomozte jim
16
Smysly Máme pět smyslů a každý funguje díky smyslovému orgánu
Za zrak zodpovídá oko, za sluch ucho, za čich nos, za chuť jazyk a za hmat kůže Všechny smysly jsou důležité, když některý není v pořádku, život je těžší
17
Použité zdroje Snímek č. 7:
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.