Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

2. listopadu 2017 Ponrepo SEMINÁŘ PRO PRODUCENTY

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "2. listopadu 2017 Ponrepo SEMINÁŘ PRO PRODUCENTY"— Transkript prezentace:

1 2. listopadu 2017 Ponrepo SEMINÁŘ PRO PRODUCENTY
MEDIA Development 2. listopadu 2017 Ponrepo SEMINÁŘ PRO PRODUCENTY

2 PROGRAM 9.30 – 9.45 Registrace, občerstvení
9.45 – 11.30   Úvod – představení programu Kreativní Evropa                         MEDIA Development – změny, ISAN, pravidla podpory                         Žádost – formální náležitosti,  vyplňování žádosti                         Další možnosti podpory producentů v  MEDIA                         Dotazy 11.30 – 12.00  Přestávka, občerstvení ve foyer kina Ponrepo 12.00 – Záruční fond Kreativní Evropy – Dita Pasquier, KB 12.20 – 12.45      Představení nejdůležitějších trhů, festivalů a prezentací námětů, možnosti spolupráce producentů s Českým filmovým centrem 12.45 – 13.15      Strategie pro MEDIA Development – jak správně prezentovat projekt a strategie, nejčastější chyby v žádosti

3 Kreativní Evropa program EU pro podporu kulturních a kreativních odvětví sdružuje předchozí programy MEDIA a Kultura (Culture) Kultura programy mezinárodní spolupráce literární překlady

4 Rozpočet

5 Kreativní Evropa MEDIA
program MEDIA založen v r. 1991 Mesures pour Encourager le Développement de l'Industrie Audiovisuelle (opatření pro podporu rozvoje audiovizuálního průmyslu) členské země: členské státy Evropské unie, Island, Norsko, Albánie, Bosna a Hercegovina, Makedonie, Černá Hora a Srbsko

6 Okruhy podpory Vývoj TV programy Distribuce
Podpora vývoje animovaných, dokumentárních a hraných filmů a videoher TV programy Podpora koprodukce mezinárodních TV programů Distribuce Automatická a selektivní podpora distribuce zahraničních evropských filmů, podpora sales agentů

7 Okruhy podpory Vzdělávání Přístup na trh/Filmové festivaly
Podpora projektů dalšího vzdělávání filmových profesionálů Přístup na trh/Filmové festivaly Podpora filmových festivalů, koprodukčních fór, trhů a online nástrojů pro profesionály Online distribuce Podpora VoD služeb – marketing, inovativní distribuce

8 Okruhy podpory Filmová výchova Kina Koprodukční fondy
Podpora spolupráce evropských iniciativ filmové výchovy Kina Podpora kin sdružených v síti Europa Cinemas Koprodukční fondy Podpora mezinárodních koprodukčních fondů

9 Administrace programu
Evropská komise – DG CNECT(Communication Networks, Content and Technology) politická rozhodnutí, oblasti podpory, priority Výkonná agentura EACEA vyhodnocování projektů, kontakt s příjemci podpory, vyúčtování, monitoring projektů Creative Europe Desk/Kancelář Kreativní Evropa informace o programu, pomoc pro žadatele

10 Kancelář Kreativní Evropa v ČR
Dílčí program MEDIA Národní filmový archiv Národní 28, Praha 1 Dílčí program KULTURA Institut umění – Divadelní ústav Celetná 17, Praha 1 facebook.com/kreativnievropa instagram.com/kreativnievropacz twitter.com/kreativnievropa

11 Výsledky a podpořené projekty
2 miliony EUR ročně Podpořené projekty Bába z ledu – Rodinný film – Svět podle Daliborka Toni Erdmann – Druhá strana naděje - Příběh lesa – Červená želva MFDF Jihlava - Anifilm – Febiofest - Jeden svět Světozor (Praha) – Central (Hr. Králové) – Jitřenka (Semily) Ex Oriente Film – MIDPOINT ……… a další

12 MEDIA Development Podpora producentské a scenáristické přípravy a vývoje audiovizuálních děl 2002 – celkem 6 mil. EUR / 167 mil. CZK realizováno 56 filmů 2015: EUR / 2016: EUR 2017: EUR

13 Druhy financování Single Projects (SP) – jednotlivé projekty. Podpora je určena především malým společnostem. Slate Funding (SF) –soubory 3 – 5 projektů. Podpora je určena středně velkým společnostem se zkušenostmi na mezinárodní úrovni a se schopností financovat vývoj více projektů souběžně. paušální částky (SP): EUR (animovaný), EUR (dokument), / EUR (hraný – závisí na výši výrobního rozpočtu) 50 % rozpočtu na vývoj (SF): rozmezí – EUR forma: dotace

14 Kdo může žádat? nezávislá – není vlastněná TV (max. 25 % podíl)
evropská – registrovaná v jedné ze zemí MEDIA a vlastněná občany těchto zemí existence alespoň 1 rok (SP), 3 roky (SF) produkční společnost – hlavní předmět činnosti AV produkce

15 Podporované projekty Pro kina
hrané, animované a tvůrčí dokumentární filmy delší než 60 min Pro televizi nebo digitální platformy hrané filmy delší než 90 min tvůrčí dokumentární filmy delší než 50 min animované filmy delší než 24 min jednotlivé filmy i seriály (celková délka všech dílů) krátký film do 20 min – pouze jako součást SF nepodporuje se: záznamy, reportáže, publicistické a zpravodajské pořady a magazíny, reality show nebo vzdělávací, výukové a instruktážní programy, studentské a absolventské filmy

16 Priority umělecká hodnota a kulturní diverzita (lokální obsah pro globální publikum) distribuční potenciál na evropské a mezinárodní úrovni spolupráce mezi subjekty z různých zemí MEDIA rozšířený zásah publika založený na strategiích marketingu a distribuce již ve fázi vývoje

17 Hlavní podmínky podpory
hlavní natáčení smí začít nejdříve 8 měsíců od podání žádosti většinové vlastnictví práv k projektu (námět, scénář, příp. práva k adaptaci) tzv. referenční dílo: společnost musí prokázat, že v období 5 let před podáním žádosti jako jediný nebo většinový koproducent realizovala dílo, které bylo komerčně šířeno v období 2 let před podáním žádosti v alespoň 1 zahraničním teritoriu (SP)/v alespoň 3 různých teritoriích (SF)

18 ZMĚNY ISAN zrušení automatických bodů pro projekty z malých zemí
všechna díla musí mít ke dni podání závěrečné zprávy ISAN ISAN International Standard Audiovisual Number Mezinárodní standardní číslo audiovizuálního díla

19 ISAN ISAN International Agency (ISAN-IA) – sídlí v Ženevě
ISAN International Agency (ISAN-IA) – sídlí v Ženevě Fédération Internationale des Associations de Producteurs de Film – FIAPF  Association de Gestion Internationale Collective des Oeuvres Audiovisuelles - AGICOA  Confédération Internationale des Sociétés d’Auteurs et de Compositeurs – CISAC

20 ISAN Registrační agentury ISAN – 15 – PL, DE, DK, FR…
Číslo ISAN - přidělováno audiovizuálnímu dílu příslušnou registrační agenturou ISAN na základě žádosti tvůrce nebo producenta určité číslo ISAN nesmí být přiděleno více než jednomu audiovizuálnímu dílu. jednou přidělené číslo nesmí být již nikdy znovu užito pro jiné audiovizuální dílo

21 MEDIA Development Použití financování
psaní a úpravy scénáře, storyboardy akvizice autorských práv rešerše archivů prezentace na koprodukčních trzích a festivalech hledání koproducentů a finančních partnerů, jednání s distributory vyhledávání hereckého obsazení a štábu příprava rozpočtu, natáčecího plánu výroba pilotního dílu, video treatmentu NÁKLADY JSOU UZNATELNÉ OD DATA PODÁNÍ ŽÁDOSTI

22 Podpora vývoje Hodnocení projektu
kvalita projektu – námět, struktura příběhu, postavy a vizuální pojetí strategie vývoje a přípravy projektu – plán vývoje rozpočet na vývoj a jeho soulad se strategií vývoje strategie financování a realizovatelnost projektu – plán financování výroby, stav zafinancování projektu, možnosti koprodukce evropský a mezinárodní distribuční potenciál, kvalita marketingových a distribučních strategií zkušenosti a kvalita tvůrčího týmu

23 Podpora vývoje Krátký film
nepovinná součást souboru u SF podpora nových talentů: scenárista, režisér, producent nebo další člen týmu, který již získal profesionální zkušenosti (studentské/samofinancované filmy), ale ještě nevyrobil dílo v komerční distribuci max. 20 min (hraný, animovaný nebo tvůrčí dokumentární) podpora výroby (max EUR – 80 % výrobního rozpočtu)

24 !!PODÁVEJTE ŽÁDOST S PŘEDSTIHEM !!
KDY ?? Single Projects 23. listopadu 19. dubna TV Programming 16. listopadu 24. května !!PODÁVEJTE ŽÁDOST S PŘEDSTIHEM !! 42%

25 6 3 28 12 VÝSLEDKY 2017 Podané žádosti SF Podpořené žádosti SF
42% Podané žádosti SF Podpořené žádosti SF Podané žádosti SP Podpořené žádosti SP 6 3 28 12

26 Podpora vývoje Výsledky v ČR
2013: EUR 2014: EUR 2015: EUR 2016: EUR 2017: EUR Nejvyšší podpora v historii: EUR (SF 2017 – Negativ)

27 Koprodukční fondy 2013: 571 000 EUR 2014: 485 203 EUR
Nejvyšší podpora v historii: EUR (SF 2017 – Negativ)

28 Podpora vývoje Výsledky v ČR
2013: EUR 2014: EUR 2015: EUR 2016: EUR 2017: EUR Nejvyšší podpora v historii: EUR (SF 2017 – Negativ)

29 Podpora vývoje Výsledky v ČR
2013: EUR 2014: EUR 2015: EUR 2016: EUR 2017: EUR Nejvyšší podpora v historii: EUR (SF 2017 – Negativ)

30 Podpora TV programů MEDIA TV Programming
podpora výroby (lze kombinovat s MEDIA Development) filmy a seriály primárně určené pro TV vysílání (hrané, animované, tvůrčí dokumentární) min. 3 TV ze 3 různých zemí formou: předprodej práv (presales) – 7 let koprodukce – 10 let v historii pouze 1 podpořený český projekt – Wichterle (2005)

31 MEDIA TV Programming Hodnocení
míra zapojení TV stanic kreativní spolupráce strategie marketingu a distribuce spolupráce mezi zeměmi různé velikosti inovativnost a originalita – obsah i financování rozdělení grantu geografická různorodost distribuční potenciál počet TV stanic – 3 TV je málo – 5 – 9 – 12…..

32 Vzdělávací programy pro profesionály
různé úrovně pokročilosti/zkušeností, cílové skupiny, oblasti nejen znalosti/dovednosti, ale také networking (získání kontaktů, snadnější přístup na trh) stipendia pro účastníky producenti: EAVE European Producers Workshops, ACE Ateliers du cinéma européen scenáristé: ScripTeast, SOURCES 2 animace: Cartoon Business, Cartoon Digital, 3D Character Animation dokument: Ex Oriente Film, dok.incubator, ESoDoc kina: Art Cinema = Action + Management festivaly: Developing Your Film Festival

33 Přístup na trh Propagační akce Online nástroje
Evropské filmové ceny (Evropská filmová akademie) Producers on the Move (producenti) – Cannes Shooting Stars (mladí herci) - Berlinale Film Sales Support – propagační a marketingové kampaně evropských filmů na mimoevropských festivalech a trzích – Toronto, Pusan, Sundance Online nástroje Cinando – databáze audiovizuálních profesionálů Cineuropa – online portál se zprávami, rozhovory o evropském filmu Olffi (Online Film Financing) – informace o možnostech financování AV děl (podle zemí)

34 Přístup na trh Creative Europe MEDIA Stands
stánky na hlavních trzích - pro evropské nezávislé producenty, distributory zázemí, technická pomoc, prezentace materiálů, poradenství European Film Market Berlinale Marché du film Cannes MIPCOM (říjen, Cannes) MIP TV (duben, Cannes)

35 Další informace Evropská audiovizuální observatoř
součást Rady Evropy, založena r. 1992, sídlo ve Štrasburku sběr statistik a informací o audiovizuálním průmyslu v Evropě (film, TV, home video, VoD) publikace, ročenky, studie, online databáze --- Děkujeme Vám za pozornost Kontakt:


Stáhnout ppt "2. listopadu 2017 Ponrepo SEMINÁŘ PRO PRODUCENTY"

Podobné prezentace


Reklamy Google