Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
jak budovat kulturu školy společně
Učíme se, jak budovat kulturu školy společně OTEVÍRÁME DVEŘE PRO NOVÉ LEKTORY A MENTORY CZ.1.07/1.3.00/ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gisela Kostelecká ZŠ Staňkova, Pardubice Zdeněk Dlabola JOB – spolek pro inovace
2
Kdo jsme? Nacházíme a podporujeme učitele, kteří se učí dělat svoji práci ještě lépe (např. ve smyslu pedagogických východisek JOBu), ...spoluutváříme komunitu, kde se učitelé účinněji učí, ...ovlivňujeme společenské prostředí tak, aby se v něm inovacím ve vzdělávání lépe dařilo. JOB Sekce vzdělávání ve školství Turkova Týniště nad Orlicí IČ: 301 č. j. akreditace instituce v systému DVPP: 20856/ IČ: 301 č. j. akreditace instituce v systému DVPP: 20856/ JOB – spolek pro inovace Sekce vzdělávání ve školství Čapkova Týniště nad Orlicí
3
Kdo jsme? Základní škola Pardubice, Staňkova 128
Jsme úplná škola na okraji Pardubic Žáky máme z Pardubic a okolních vesnic Pedagogický sbor se skládá z 34 učitelů a 9 vychovatelek Součásti školy je školní družina a jídelna V roce 2016/17 navštěvuje školu žáků JOB Sekce vzdělávání ve školství Turkova Týniště nad Orlicí IČ: 301 č. j. akreditace instituce v systému DVPP: 20856/
4
Jak na to, aby to bylo smysluplné?
Moje otázky… Proč se nám snižuje počet žáků? Moje otázky… Co můžeme změnit a proč? 1. krok, – „Chystáme se na ŠVP a tvoříme jej“ krok, „Implementační prohlubeň“ krok, rok – „Jakým směrem se vydat dál?“ Jak neztratit to, co už máme? Moje otázky… Jak to využít jako příležitost?
5
4. krok: 2016 - 2018 Učíme se s podporou „průvodce“
Jak vytvořit bezpečné prostředí pro mentory i celý sbor? Moje otázky… Jak mentoři podpoří práci s vizí školy? K jaké vizi se hlásí učitelé?
6
4. krok: 2016 - 2017 Učíme se s podporou „průvodce“
Podpora vedení školy Podpora interních mentorů Podpora užšího týmu Podpora všech učitelů a 2. stupně Individuální podpora učitelů – mentoring ( ) Podpora – témata související s vizí - výběrové semináře ( ) Hlavní princip: společně plánujeme a společně reflektujeme vzdělávací aktivity
7
Příklady výstupů
8
Příklady výstupů
9
Máme společné východisko celého týmu:
Některé znaky kvalitní výuky, jak je vidíme my v roce 2017: Děti se učí navzájem Chyba je příležitostí k dalšímu učení Učitel volí vyučovací metody k zapojení co nejvíce žáků na své úrovni Učitel vytváří prostředí vzájemného respektu a důvěry Učitel umožňuje žáků přebírat odpovědnost za průběh a výsledek učení To musí fungovat i mezi námi „dospěláky“!
10
Gisela a Zdeněk Děkujeme za pozornost! www.JOBINOVACE.cz www.JOBOS.cz
JOB Sekce vzdělávání ve školství Turkova Týniště nad Orlicí IČ: 301 č. j. akreditace instituce v systému DVPP: 20856/ IČ: 301 č. j. akreditace instituce v systému DVPP: 20856/ JOB – spolek pro inovace Sekce vzdělávání ve školství Čapkova Týniště nad Orlicí
11
Co dál…
12
Principy práce na vizi/učení
13
Další inspirace?
14
Další inspirace?
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.