Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Celá čísla shrnutí učiva.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Celá čísla shrnutí učiva."— Transkript prezentace:

1 Celá čísla shrnutí učiva

2 Jak poznám které číslo je větší?
3 5

3 Jak poznám které číslo je větší?
3 -4

4 -1 -3 Jak poznám které číslo je větší?
-1 -3 Větší je to číslo, které je na číselné ose … …více VPRAVO

5 a) b) c) d) e) f) g) h) i) j) < >

6 Souřadnice bodů v rovině

7

8 A[ -9; 0] B[ -5; 0] C[ -8; -7] D[ 4; 3] E[ 3; 3] F[ 10; -2] G[ 7; 8] H[ 2; -7] J[ 10; 7] K[ 5; 9]

9 Jak se sčítají čísla? 1+3= 1+3=4

10 Jak se sčítají čísla? -3+5= -3+5=2

11 Jak se odčítají čísla? 4 - 6= 4 - 6= -2

12 Jak se odčítají čísla? -1 - 3= = -4

13 ANO NE bez ohledu na znaménka odečtu od většího menší a přidám znaménko většího obě čísla sečtu bez ohledu na znaménka, přidám stejné znaménko jako měly obě čísla

14 -5-12= - 17 ANO obě čísla sečtu bez ohledu na znaménka, přidám stejné znaménko jako měly obě čísla

15 8-13= - 5 NE bez ohledu na znaménka odečtu od většího menší a přidám znaménko většího

16 -8-(-5)= -8+5= - 3 NE bez ohledu na znaménka odečtu od většího menší a přidám znaménko většího

17 9-(-4)= 9+4= 13 ANO obě čísla sečtu bez ohledu na znaménka, přidám stejné znaménko jako měly obě čísla

18 a) = b) = c) 17 - (-7) = d) 5 + (-2) = e) 7 - (-2) = f) 20 + (-11) = g) (-12) = h) (-12) = i) = j) (-4) = 6 24 3 9 -8 -6 5 -21 k) (-3) = l) (-1) = m) = n) = o) 19 - (-2) = p) -4 + (-5) = q) = r) 6 + (-5) = s) 12 - (-9) = t) = -20 -12 10 -25 21 -9 -22 1 6

19 Jak násobíme celá čísla?
(-2) . 5 = 14 . (-5) = 10 . (-1) = (-11) . 0 = (-12) . (-2) = 9 . 0 = (-8) . (-3) = (-8) . (-2) = 11,2 . (-5) = 12 . (-1) = (-6) . (-5) = (-4) . 2 = -10 -70 24 16 -56 -12 30 -8 3.6= 18 -5.7= -35 6.(-9)= -54 -8.(-3)= 24

20 (-16) : 8 = ___ 20 : ___ = -5 ___ : (-4) = 3 (-18) : (-2) = ___ 64 : ___ = -8 ___ : (-7) = -1 16 : 2 = ___ 21 : ___ = -7 ___ : (-8) = 24 (-50) : 5 = ___ 12 : ___ = -12 ___ : 3 = 9 -2 (-4) -12 9 (-8) 7 8 (-3) (-192) -10 (-1) 27 (-3) – (-5) = ___ (-7) – (+2) = ___ (-4) + ___ = +1 ___ - (-5) = -2 +5 + (-8) = ___ (+4) - ___ = -11 ___ - (-5) = 0 ___ + (-3) = +2 (-9) - ___ = -7 (-8) – (-4) = ___ (+15) - ___ = -14 (-21) + ___ = -30 2 -9 5 -7 -3 15 -5 (-2) -4 29 (-9)

21 a) -54 : (-9) = b) = c) 81 : 9 = d) 10 . (-6) = e) 20 : 2 = f) -1 . (-6) = g) 5 : (-1) = h) = i) -24 : (-6) = j) 9 . (-10) = 6 -64 9 -60 10 -5 4 -90 k) ___ : (-3) = 6 l) -8 . ___ = -64 m) ___: 8 = -3 n) -5 . ___ = -25 o) 35 : ___ = 7 p) -5 . ___ = -50 q) -4 : ___ = -4 r) ___ . 7 = 63 s) ___ : 7 = 7 t) -1 . ___= 7 -18 8 -24 5 10 1 9 49 (-7)

22 a) = = 4

23 a) = = 4 + 14

24 a) = = 4 + 14 + 8

25 a) = = 4 + 14 + 8 + 32

26 a) = = 4 + 14 + 8 + 32 - 10 =

27 a) = = 4 + 14 + 8 + 32 - 10 = 48

28 b) (- 5) - (- 8) (- 1) + (- 10).2 = = -5

29 b) (- 5) - (- 8) (- 1) + (- 10).2 = = -5 + 8

30 b) (- 5) - (- 8) (- 1) + (- 10).2 = = -5 + 8 – 14

31 b) (- 5) - (- 8) (- 1) + (- 10).2 = = -5 + 8 – 14 + 3

32 b) (- 5) - (- 8) (- 1) + (- 10).2 = = -5 + 8 – 14 + 3 - 20 =

33 b) (- 5) - (- 8) (- 1) + (- 10).2 = = -5 + 8 – 14 + 3 - 20 = -28

34 a) ( ) + (- 3) - 4.(- 4) - 5 = = 1

35 a) ( ) + (- 3) - 4.(- 4) - 5 = = 1 – 3

36 a) ( ) + (- 3) - 4.(- 4) - 5 = = 1 – 3 + 16

37 a) ( ) + (- 3) - 4.(- 4) - 5 = = 1 – 3 + 16 – 5 =

38 a) ( ) + (- 3) - 4.(- 4) - 5 = = 1 – 3 + 16 – 5 = 9

39 b) (- 10) - (- 9).(- 7) + 3 + (- 6).(- 10) =

40 b) (- 10) - (- 9).(- 7) + 3 + (- 6).(- 10) =
– 63

41 b) (- 10) - (- 9).(- 7) + 3 + (- 6).(- 10) =
– 63 + 3

42 b) (- 10) - (- 9).(- 7) + 3 + (- 6).(- 10) =
– 63 + 3 + 60 =

43 b) (- 10) - (- 9).(- 7) + 3 + (- 6).(- 10) =
– 63 + 3 + 60 = -10

44 c) (1 + 4) + ( ) + (4 - 1) + (- 10) = = – 10 = = -2 d) ( ) - (- 5) - (7 + 6) - (3 - 5) = = – = = -19

45 e) (- 8) (4 + 1) + ( ) = = – 3 = = 57 f) (4 - 3) + (- 7).(- 4) - (- 1) = = 63 – = = 91

46 g) (- 1) + 1.(- 9) + (- 10) + (4 - 2) = = - 1 – 9 – = = -18 h) (- 6).10 - ( ) = = – = = -1

47 i) (2 + 2) - (- 10).(- 4) - (8 + 8) + 2 = = 4 – 40 – = = -50 j) (- 6) (- 1) + ( ) - 1 = = - 60 – 4 – 9 – 1 = = -74

48 k) ( ) (- 1) + (10 - 1) = = - 12 – = = -6 l) 2 + ( ) ( ) = = 2 – 16 – = = -10

49 m) 5 - (- 3).(- 3) - (8 + 1) - (- 3).2 = = 5 – 9 – = = -7 n) 4.(- 5) + (- 1).10 - (- 4) = = - 20 – = = -12

50 o) (- 4) (- 1) (- 4) = = - 4 – 54 – = = -25 p) (- 5) + ( ) + (6 - 7) = = 2 – 5 – 6 – 1 = = -10

51 q) (- 6) + (- 9) = = - 6 – = = -59 r) 9 + (- 1) (- 8).1 = = 9 – – 8 = = 4

52 s) (7 + 9) + ( ) (- 9).8 = = – = = -8 t) (- 3).2 + (- 1).4 + (- 2).3 + ( ) = = - 6 – 4 – 6 – 5 = = -21


Stáhnout ppt "Celá čísla shrnutí učiva."

Podobné prezentace


Reklamy Google