Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název DUM: Ma násobení celých čísel Šablona číslo: Sada číslo: Pořadové číslo DUM: 13 Autor: Mgr. Zdeněk Charousek
2
Anotace: Vysvětlení násobení celých čísel.
Očekávaný výstup:. Žáci dovedou násobit celá čísla. Druh učebního materiálu: prezentace Typická věková skupina: 7. třída Klíčová slova: Celá čísla, násobení. Pomůcky a materiál: interaktivní tabule Potřebný čas pro výuku DUM: 20 minut Metodické zhodnocení a popis práce s digitálním učebním materiálem: Žáci si na základě prezentace vysvětlují problematiku násobení celých čísel a následně prověřují na zadaných příkladech.
3
Násobení celých čísel Jak na to? Jak násobíme? 4 . 3 = 12 4 . 2 = 8
= 12 = 8 = 4 = 0 4 . (-1)= -4 4 . (-2)= -8 4 . (-3)= -12 4 . (-3) = -12 3 . (-3) = -9 2 . (-3) = -6 1 . (-3) = -3 0 . (-3) = 0 (-1) . (-3) = 3 (-2) . (-3) = 6 Zobrazit řešení Jak na to?
4
Násobení celých čísel + . + = + + . - = - - . + = - - . - = +
1.Určíme znaménko: Součin dvou kladných č. je kladné číslo. Součin kladného a záporného č. je záporné číslo. Součin záporného a kladného č. je záporné číslo. Součin dvou záporných č. je kladné číslo. + . + = + = - - . + = - = +
5
Násobení celých čísel 2. Vynásobíme absolutní hodnoty obou čísel.
3 . (-5) = - |3|.|-5|= = 15 3 . (-5) = -15
6
Násobení celých čísel a . 0 = 0 a . (-1) = -a
Když je jedno číslo nula. Když je jedno číslo -1. 7 . 0 = 0 0 . (-45) = 0 = 0 a . 0 = 0 Kde a je libovolné č. 7 . (-1) = -7 -1 . (-45) = 45 (-1) = a . (-1) = -a Kde a je libovolné č., -a je číslo k němu opačné.
7
Násobení celých čísel Příklady: Zobrazit řešení
8
Násobení celých čísel Vypočítej: (-2).(-2)= (-2).(-2).(-2)=
(-2).(-2).(-2).(-2)= (-2).(-2).(-2).(-2).(-2)= (-2).(-2).(-2).(-2).(-2).(-2)= (-2). 2 .(-2). 2 .(-2).(-2)= (-2). 2 .(-2). 2 .(-2). 2= Pravidlo => Je-li v součinu lichý počet záporných činitelů, je tento součin záporné číslo. Je-li v součinu sudý počet záporných činitelů, je tento součin kladné číslo.
9
Násobení celých čísel Vypočítej: a) (-2).(-5)=
d) (-1).(-1).(-1).(-1).(-1).(-1).(-1).(-1).(-1)= Zobrazit řešení 10 -1000 30 -1
10
Násobení celých čísel Použitá literatura:
ODVÁRKO; KADLEČEK. Matematika pro 7. ročník základní školy. Čestmírova 10, Praha 4: Prometheus, 2007, ISBN
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.