Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Název školy: Speciální základní škola Louny, Poděbradova 640,

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Název školy: Speciální základní škola Louny, Poděbradova 640,"— Transkript prezentace:

1 Název školy: Speciální základní škola Louny, Poděbradova 640,
příspěvková organizace Autor: Mgr. Jitka Stehlíková Název: VY_32_INOVACE_10_PRIRODOPIS_RISK_OPAKOVANI_OBRATLOVCI Téma: Obratlovci Název sady: Přírodopis Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/

2 Anotace Cílová skupina: žáci 8. ročníku praktické školy
Inovace: interaktivní způsob výuky Druh pracovního materiálu: hra Pomůcky: ITC Hra RISK slouží k souhrnnému opakování tématu obratlovci. Žáci se rozdělí do skupin. Skupina si vybere téma a obtížnost otázky a klikne na příslušné políčko. Zobrazí se otázka. Učitel kontroluje správnost odpovědí. Po zodpovězení otázky kliknou žáci na vratnou šipku, která je vrátí do základní tabulky. Pokračuje další skupina. Body se zapisují na tabuli nebo na papír. Podle obtížnosti se může bodová hodnota otázky za špatnou odpověď odčítat. Pokud skupina nezná správnou odpověď na svoji otázku, mohou odpovídat ostatní skupiny. Políčko NÁPOVĚDA se vyskytuje jen u obtížnějších otázek. Po kliknutí se zobrazí nápověda, která žákům pomůže najít ke správné řešení.

3 Ryby Obojživelníci Plazi Ptáci Savci
1000 1000 1000 1000 1000 2000 2000 2000 2000 2000 3000 3000 3000 3000 3000 4000 4000 4000 4000 4000 5000 5000 5000 5000 5000

4 1000 Jaké ploutve mají ryby? Obr. 1

5 Jak se nazývá orgán s číslem 4?
2000 Jak se nazývá orgán s číslem 4? Nápověda

6 Jakou kostru mohou mít ryby?
3000 Jakou kostru mohou mít ryby? (z jakého materiálu)

7 Pojmenuj ryby na obrázku
4000 Pojmenuj ryby na obrázku 1 2 3

8 Vyjmenuj alespoň 3 dravé ryby žijící v ČR
5000 Vyjmenuj alespoň 3 dravé ryby žijící v ČR

9 Podle čeho dostali obojživelníci své jméno?
1000 Podle čeho dostali obojživelníci své jméno?

10 Jak se nazývá vývojové stadium
2000 Jak se nazývá vývojové stadium žáby na obrázku?

11 Řekni 2 dýchací orgány obojživelníků.
3000 Řekni 2 dýchací orgány obojživelníků.

12 Pojmenuj obojživelníky na obrázcích.
4000 Pojmenuj obojživelníky na obrázcích. 2 1 3

13 Co znamená, že obojživelníci mají proměnlivou teplotu krve?
5000 Co znamená, že obojživelníci mají proměnlivou teplotu krve?

14 Je slepýš křehký ještěrka nebo had?
1000 Je slepýš křehký ještěrka nebo had?

15 Řekni 4 základní skupiny plazů.
2000 Řekni 4 základní skupiny plazů.

16 Mají plazi lépe vyvinutý čich nebo sluch?
3000 Mají plazi lépe vyvinutý čich nebo sluch?

17 Jak poznáš užovku od zmije?
4000 Jak poznáš užovku od zmije? Nápověda

18 Řekni alespoň 3 cizokrajné hady.
5000 Řekni alespoň 3 cizokrajné hady.

19 Jak se nazývá výměna peří u ptáků?
1000 Jak se nazývá výměna peří u ptáků?

20 K čemu slouží ptákům vole?
2000 K čemu slouží ptákům vole?

21 Vyjmenuj 4 stěhovavé ptáky.
3000 Vyjmenuj 4 stěhovavé ptáky.

22 Řekni 3 příčiny ubývání ptáků na Zemi.
4000 Řekni 3 příčiny ubývání ptáků na Zemi.

23 Jak se jmenují tito 3 šplhavci na obrázku?
5000 Jak se jmenují tito 3 šplhavci na obrázku? 2 1 3

24 Podle čeho dostali savci svůj název.
1000 Podle čeho dostali savci svůj název.

25 Který z následujících smyslů mají nejlépe vyvinuti letouni?
2000 Který z následujících smyslů mají nejlépe vyvinuti letouni? Zrak Sluch Čich Hmat

26 3000 Která z následujících zvířat jsou lichokopytníci a která sudokopytníci? 3 2 1 4 5

27 Řekni rozdíly mezi šelmami psovitými a kočkovitými.
4000 Řekni rozdíly mezi šelmami psovitými a kočkovitými.

28 Která skupina savců je tu popsána?
5000 Která skupina savců je tu popsána? Jsou to drobní savci s ostrým chrupem, hlava je rypáčkovitě protažena. Živí se převážně hmyzem. Patří sem ježek a také krtek. Nápověda a) kytovci b) hlodavci c) šelmy d) hmyzožravci

29 ŘEŠENÍ Ryby 1000 – hřbetní, prsní, břišní, řitní, ocasní (a tuková ploutvička) 2000 – tasemnice bezbranná, veš dětská, blecha, pijavky 3000 – kostěnou nebo chrupavčitou 4000 – 1 štika, 2 okoun, 3 cejn 5000 – štika, okoun, sumec, pstruh, bolen, candát, jelec, hlavatka, atd. Obojživelníci 1000 – podle toho, že část života (vývojového cyklu) tráví na souši a část ve vodě 2000 – pulec 3000 – plíce, kůže 4000 – skokan zelený, mlok obecný, čolek obecný 5000 – teplota krve závisí na teplotě okolního prostředí

30 Plazi 1000 – ještěrka 2000 – hadi, ještěři, želvy a krokodýli 3000 – čich 4000 – užovka – kulaté zorničky, bez vzoru na zádech, kulatá hlava zmije – trojúhelníková hlava, vzor na zádech, štěrbinové zorničky 5000 – krajta, hroznýš, kobra, vodnář, korálovky, chřestýš, mamba,… Ptáci 1000 – pelichání 2000 – zásobárna potravy, natrávení a změkčení potravy 3000 – vlaštovka, jiřička, špaček, čáp, volavka, husy, drozd, slavík, racek, konipas, … 4000 – lov, ničení prostředí, ve kterém žijí, jedy (postřiky), … 5000 – 1 strakapoud velký, 2 datel žerný , 3 žluna zelená Savci 1000 – podle toho, že mláďata sají mléko 2000 – sluch 3000 – 1,5 lichokopytníci; 2,3,4 sudokopytníci 4000 – kočkovité – kulatá hlava, pružné tělo,…; psovité šelmy – protáhlá hlava, nepružné tělo, … 5000 – d) hmyzožravci

31 Vše citováno [ ] Cejn Čolek Datel Mlok Okoun Osel Prase

32 Pulec Skokan Slepýš Strakapoud Štika Tur

33 Užovka http://upload. wikimedia
Zebra Zmije Žirafa Žluna


Stáhnout ppt "Název školy: Speciální základní škola Louny, Poděbradova 640,"

Podobné prezentace


Reklamy Google