Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Kvíz Test 1 2 poslech Pojmy
XX. století — ART Kvíz Test 1 2 poslech Pojmy
2
Vyber ze 3 možností správnou odpověď.
KVÍZ Vyber ze 3 možností správnou odpověď.
3
Alfons Mucha: Jarní slavnosti
Bohumil Kubišta: Koupání žen Emil Fila: Zátiší s kytarou a kartami Max Švabinský: Chudý kraj Jan Zrzavý: Kleopatra Jan Zrzavý: Poslední večeře Bohumil Kubišta: Fakír krotící hady Antonín Slavíček: Loubí v zahradě Antonín Slavíček: Letenské sady František Kupka: Podzimní slunce
4
František Kupka: Kompliment
František Kupka: Podzimní slunce František Kupka: Klávesy piána František Kupka: Knihomol František Kupka: Vertikální plány František Kupka: Amfora František Kupka: Velký akt František Kupka: Žena v trojúhelnícich
5
TEST — expresionismus Vyber ze 3 možností správnou odpověď.
6
12-TÓNOVÉ kompoziční metody je a) expresionismem b) impresionismem
a) Artur Honegger b) Alban Berg c) Arnold Schönberg 1. Tvůrcem 12-TÓNOVÉ kompoziční metody je a) expresionismem b) impresionismem c) neoklasicismem 2. Tvorba skladatelů DRUHÉ VÍDEŇSKÉ ŠKOLY je spjata s a) Jaroslav Ježek b) Alois Hába c) Emil František Burian 3. Který český skladatel se proslavil využitím MIKROINTERVALŮ? a) neoklasicismus a příbuzné hudební projevy b) avantgardní hudební projevy 2. poloviny 20. století c) věškeré hudební projevy 20. století 4. Názvem NOVÁ HUDBA jsou označovány
7
5.Rozšířením základního principu DODEKAFONIE vedlo ke vzniku
a) seriální hudby b) minimální hudby c) globální hudby 5.Rozšířením základního principu DODEKAFONIE vedlo ke vzniku a) využití prvku náhody při tvorbě i provedení díla b) využití matematických postupů při kompoziční práci c) volné řazení izolovaných, různě dlouhých, silných, barevných tónů a souzvuků 6. Základním rysem ALEATORNÍ hudby je a) uplatněním konkrétních zvuků obklopujících člověka b) osamoceností jednotlivých tónů hudebního proudu c) uplatněním vyjadřovacích prostředků nonartificiální hudby 7. PUNKTUÁLNÍ charakter hudby je dán
8
a) Krzysztof Penderecki b) Olivier Messiaen c) György Ligeti
8. Který skladatel uplatňoval ve své hudbě vlastní MODY? a) seriální b) čtvrtónovou c) elektrickou a elektrofonickou 9. Výběr, úprava, MIXÁŽ A ZÁZNAM ZVUKŮ jsou typické pro hudbu a) Charles Ives b) Karlheinz Stockhausen c) Jean Cocteau 10. Který z uvedených tvůrců NENÍ představitelem NOVÉ HUDBY?
9
TEST—neoklasicismus, neofolklorismus
Vyber ze 3 možností správnou odpověď.
10
a) sonáta, symfonie, nástrojový koncert b) jazz, rock, muzikál
c) opera, opereta 1. Které z uvedených termínů zahrnuje NONART? a) neofolklorismus b) neoklasicismus c) impresionismus 2. Barokní a klasicistní formy používá a) minimalismus b) expresionismus c) punktualismus 3. Mnohonásobné opakování jednoduchých motivů využívá a) receptivní hudbu b) intuitivní hudbu c) grafickou hudbu 4. Syntéza hudby a výtvarného umění je typická pro
11
a) klasické hudby, folklóru, jazzu b) dodekafonie a expresionismu
c) romantismu a novoromantismu 5. Hudba BOHUSLAVA MARTINŮ prošla inspiračními vlivy a) technickou civilizací počátku 20. století b) tvorbou skladatelů druhé vídeňské školy c) moravským folklórem 6. Hudební řeč LEOŠE JANÁČKA byla inspirována zejména a) notované záznamy živého projevu lidí – jeden z hlavních inspiračních zdrojů Leoše Janáčka b) 12-tónové řady v Schönbergově kompoziční metodě c) počítačem vytvořené zvuky napodobující lidský hlas 7. Tzv. NÁPĚVKY byly
12
a) Petr Iljič Čajkovskij b) Igor Stravinskij c) Benjamin Britten
8. Nejvýraznějším skladatelem hudby 20. století byl a) inspirace folklórem b) inspirace gregoriánským chorálem c) uplatnění 12-tónové kompoziční metody 9. Typickým rysem tvorby Bély Bartóka je a) počítačové hudby b) punktualismu c) hudebního minimalismu 10. Steve Reich a Philip Glass jsou předstraviteli
13
Po vyslechnutí ukázky urči autora skladby a název díla.
Po vyslechnutí ukázky urči autora skladby a název díla. IGOR STRAVINSKIJ: Svěcení jara, 2. Jarní věštby LEOŠ JANÁČEK: Její pastorkyňa, Scéna rekrutů BOHUSLAV MARTINŮ: Otvírání studánek CARL ORFF: Carmina Burana BÉLA BARTÓK: Rumunské lidové tance, č. 1 SERGEJ PROKOFJEV: Romeo a Julie, Montekové a Kapuleti, balet
14
OPAKOVÁNÍ POJMŮ Vybraný student, sedící zády k interaktivní tabuli,
má vyslovit slovo/slova, jež se na tabuli objeví. Ostatní studenti pokládají vybranému otázky tak, aby dané slovo uhodl.
15
tonalita
16
atonalita
17
dodekafonie
18
expresionismus
19
neofolklorismus
20
neoklasicismus
21
minimalismus
22
klastr
23
mikrointervaly
24
Schönberg
25
Nono
26
Hába
27
Stravinskij
28
Svěcení jara
29
Prokofjev
30
Romeo a Julie
31
Britten
32
Průvodce mladého člověka orchestrem
33
Citace obrázku 1–7 Galerie autora
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.