Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Název školy Střední škola elektrostavební a dřevozpracující, Frýdek-Místek, příspěvková organizace Adresa školy Pionýrů 2069, Frýdek-Místek IČ Název operačního programu OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ Označení vzdělávacího materiálu VY_ 32_ INOVACE_ 14_41BlaJ-3 Název tematické oblasti (sady) Testy z českého jazyka a literatury Název vzdělávacího materiálu Souhrnné opakování 3 Druh učebního materiálu test Anotace Test je určen na prověření znalostí z literatury a gramatiky Klíčová slova Sochař, malíř, básník Vzdělávací obor, pro který je materiál určen Obory s maturitní zkouškou – typ M Ročník IV. Typická věková skupina let Speciální vzdělávací potřeby žádné Autor Mgr. Blahutová Jarmila Zhotoveno, (datum/období) Celková velikost 340kB Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Blahutová Jarmila. Dostupné z portálu
2
1. Věta ‚ Sokol je dravec s nejvznešenější minulostí.‘ obsahuje:
a) přísudek jmenný se sponou b) přísudek jmenný c) přísudek slovesný i jmenný d) přísudek slovesný
3
2. Představitelem národního obrození byl:
a) J. Blahoslav b) J. Zeyer c) J. Jungmann d) V. Hálek
4
a) dekadence b) impresionismus c) symbolismus
3. Definice umělecké směru zní: Je mezinárodní sloh, který se z výtvarného umění postupně rozšířil i do jiných uměleckých odvětví. Programově požaduje rozchod s tradicí 19. stol., požaduje návrat k přírodě jako reakci na překotný rozvoj vědy a techniky, využívá často rostlinných a přírodních motivů a ornament. Jmenuje se: a) dekadence b) impresionismus c) symbolismus
5
4. Která věta je bez pravopisných chyb?
a) V kulturní rubrice byl zajímavý fejeton. b) Z balkonku se nesla vůně orchideý. c) Kup citróny, kiwy a grepy. d) V drogérii visí plagát s nabídkou nových parfémů.
6
5. Autorem bajek byl: a) Jan Neruda b) Ivan Olbracht c) K. H. Borovský
d) K. H. Mácha
7
6. V následujícím textu urči počet sloves ve tvaru určitém: Být či nebýt – to je, oč tu běží.
8
7. Všichni se mě vyptávali, a já nic nepověděl
7. Všichni se mě vyptávali, a já nic nepověděl. Před spojkou A se napíše čárka, protože vyjadřuje vztah: a) odporovací b) důsledkový c) vylučovací d) stupňovací
9
8. Které z následujících přísloví není uvedeno zcela správně?
a) Hlavou zeď neprorazíš. b) Kdo se mnoho chlubí, zřídka co umí. c) Jak se do lesa volá, tak se z lesa ozývá. d) Po peří ptáka, po vzhledu člověka.
10
9. Definice uměleckého směru zní: Je krajním směrem realismu v 19
9. Definice uměleckého směru zní: Je krajním směrem realismu v 19. století a vychází z tehdejších nejnovějších sociologických studií, že člověk je omezen a ovlivněn svou biologickou podstatou a prostředím, v němž se vyvíjí nebo v němž žije. Tento směr se nazývá a) naturalismus b) dekadence c) symbolismus d) impresionismus
11
10. Ve které z následujících vět je přídavné jméno přivlastňovací?
a) Nechtěla bych nést zodpovědnost za pacientovo zdraví. b) Letos úspěšně dokončil inženýrské studium na technice. c) Půjdeme se poradit k právníkovi do advokátní kanceláře. d) Tyto knihy jsou naplněny čapkovskou shovívavostí.
12
11. Vedlejší věta ‚ Je známo, kde je hodně jahod.‘ je věta:
13
12. Které z následujících slov nelze stupňovat:
a) ideální b) vypočítavý c) optimistický d) maximální
14
Tabulka po odpovědi 1 a b c d 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.