Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám"— Transkript prezentace:

1 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Název školy Střední škola elektrostavební a dřevozpracující, Frýdek-Místek, příspěvková organizace Adresa školy Pionýrů 2069, Frýdek-Místek Název operačního programu OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ Označení vzdělávacího materiálu VY_ 32_ INOVACE_ 14_41BlaJ-2 Název tematické oblasti (sady) Testy z českého jazyka a literatury Název vzdělávacího materiálu Souhrnné opakování 2 Druh učebního materiálu test Anotace Test je určen na prověření znalostí z literatury a gramatiky Klíčová slova Sochař, malíř, básník Vzdělávací obor, pro který je materiál určen Obory s maturitní zkouškou – typ M Ročník IV. Typická věková skupina let Speciální vzdělávací potřeby žádné Autor Mgr. Blahutová Jarmila Zhotoveno, (datum/období) Celková velikost 322kB Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Blahutová Jarmila. Dostupné z portálu

2 1. Leonardo da Vinci nebyl:
a) sochař b) básník c) vynálezce d) malíř

3 2. Definice uměleckého směru zní: Je umělecký směr, jenž původně označoval výtvarnou orientaci mladých malířů, kteří se představili společně v Paříži r Tento směr chce zachytit okamžitý dojem. Nazývá se: a) realismus b) symbolismus c) impresionismus d) existencionalismus

4 3. Posvátnou knihou muslimů se nazývá:
a) véda b) Korán c) bible d) kniha písní

5 4. Autorem „ Zpěvů pátečních“ je:
a) Jan Neruda b) Bedřich Smetana c) Karel Kryl

6 5. Literární památky „ Život Konstantinův“ a „Život Metodějův“ jsou psány:
a) latinsky b) staročesky c) staroslověnsky

7 6. Autorem nejstarší česky psané kroniky je:
a) Kosmas b) neznámý autor, tzv. Dalimil c) Václav Hájek z Libočan

8 7. Urči správný slovosled přívlastkového spojení:
a) uvedení do provozu pražského metra b) uvedení pražského metra do provozu c) uvedení do pražského provozu metra d) uvedení do metra pražského provozu

9 8. Označ podstatné jméno abstraktní:
a) věřitel b) víra c) čtenář d) čítanka

10 9. Do které z uvedených vět je nutné doplnit ‚ ú ‚?
a) V rybím mase jsou drobné k-stky. b) Lyže jsme odnesli na p-du. c) Vyrazíme na horskou t-ru. d) Dubová k-ra je léčivá.

11 10. Označ větu jednočlennou:
a) Venku hustě padal sníh b) Byla jsi asi smutná. c) V dálce bylo vidět Sněžku. d) Silně mě rozbolela hlava.

12 11. Přejatý výraz nahraď jeho českým synonymem.
Náš argument ho přesvědčil. a) důkaz, důvod b) hádka, pře c) povinnost, nutnost d) věcnost, stručnost

13 12. Ohlasová poezie v české literatuře vznikala v době:
a) temna b) národního obrození c) v 20. letech 20. století d) baroka

14 Tabulka po odpovědi 1 a b c d 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12


Stáhnout ppt "Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám"

Podobné prezentace


Reklamy Google