Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
RODOKMEN …vyrob si svůj
4
Použité zdroje obrázků a zvuků
Nahraný hlas Šárky Bartuškové (5 let), použitý se souhlasem zákonných zástupců.
5
Materiály, pomůcky a technické vybavení
Dotyková obrazovka, připojená k PC Didaktický kufřík - KUMUČ (pastelky, nůžky, lepidlo, případně fotografie) Projekt CZ.1.07/1.3.00/ je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
6
Metodický postup Materiál vznikl jako pomůcka pro vysvětlení pojmů – generace, rodokmen, příbuzenské vztahy, rodinné vazby, dědičnost (vysvětlím na barvě vlasů),… Na prezentaci navazuje detektivní a výtvarná aktivita – výroba vlastního rodokmenu. Očekávání a cíle Děti prozkoumají vzdálenější části vlastní rodiny a vyrobí si vlastní rodokmen. Zároveň si osvěží/naučí se správná pojmenování příbuzných (bratr, sestřenice, teta, pradědeček…). Projekt CZ.1.07/1.3.00/ je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
7
Práce s interaktivním výukovým materiálem
Při dotyku na jednotlivé hlavy se ozve příbuzenský vztah k červeně zvýrazněnému dítěti. Pracovní list (rodokmen) je bez animací. Během výtvarné aktivity může zůstat na obrazovce jako pomůcka. Pracovní list (omalovánky) je určený k tisku, při prezentaci se nezobrazuje. Projekt CZ.1.07/1.3.00/ je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
8
Práce s didaktickým kufříkem KUMUČ
Cílem práce je vyrobit si vlastní rodokmen Pro každé dítě vytiskneme prázdný rodokmen (snímek č. 3) a dohromady několikrát vytiskneme omalovánky hlaviček (snímek č. 4) a rozstříháme. Děti si vyberou hlavičky, které potřebují a vybarví je. Případně si nakreslí vlastní. Mohou použít i fotografie. Vybarvené hlavičky děti ostříhají od přebytečných okrajů a nalepí do vytištěného rodokmenu. Samozřejmě, že ten mohou rozšířit o sourozence atd. Hotový rodokmen mohou děti podlepit lepenkou nebo mu vyrobit barevný rámeček… Projekt CZ.1.07/1.3.00/ je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
9
Prvky polytechnické výchovy
Vzdělávací oblast DÍTĚ A JEHO T ĚLO (BIOLOGICKÁ) Podoblast Jemná motorika, koordinace ruky a oka Dosažené konkretizované výstupy – držet správně tužku/pastelku; napodobit základní geometrické obrazce (obdélník, ovál – hlava); provádět jednoduché úkony s technickými pomůckami (pastelky, nůžky, lepidlem); kreslit, stříhat, lepit Projekt CZ.1.07/1.3.00/ je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
10
Cíle polytechnické výchovy
Vnímat vliv techniky na společnost a přírodu Směrovat děti k získávání základních pracovních dovedností a návyků Chápat postavení techniky a technických oborů v životě lidstva jako devízu Učit děti základním poznatkům o technice Vést děti ke kooperativnímu hodnocení a sebehodnocení Podpořit rozvoj myšlenkového potenciálu dětí Projekt CZ.1.07/1.3.00/ je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.