Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilŠimon Valenta
2
Průzkum trhu
3
Předpoklad úspěchu podniku = dobrá znalost trhu
Význam Předpoklad úspěchu podniku = dobrá znalost trhu
4
Jaké informace zjišťujeme
o produktech – jaké produkty se na trhu nacházejí, jejich cena, obal. U našeho produktu zjišťujeme přednosti a nedostatky udávané zákazníky o konkurenci – jejich marketingové nástroje (cesta k úspěchu = být o krok napřed před konkurencí) o zákaznících – kdo jsou naši zákazníci, proč, kdy a kde kupují (jejich potřeby a přání)
5
Metody průzkumu trhu Průzkum „od stolu“ – statistická zkoumání (změny ve spotřebě, přehledy cen, rozbor cest zboží od výrobce ke spotřebiteli, účinnost propagace), rozbor hospodaření podniku i konkurence. Informace lze získat na internetu, ze statistické ročenky, tisku Průzkum „v terénu“ – pozorování, dotazování, ankety, výstavy, veletrhy
6
Úkol Jste majitelem restaurace. Chcete změnit jídelníček, popř. zajišťovat rozvoz jídel. Vytvořte jednoduchý dotazník.
7
Použité zdroje Ing. Zdeněk Novotný, Ing. Věra Dyntarová, Ing. Radka Kafková, Podniková ekonomika 2, Moraviapress, ISBN Petr Klínský, Otto Munch, Ekonomika 2 pro obchodní akademie a ostatní střední školy, Fortuna 2001, ISBN X
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.