Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Průvodní list Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Vzdělávací materiál: Prezentace – zápis pro žáky Určen pro: 2. ročník oboru.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Průvodní list Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Vzdělávací materiál: Prezentace – zápis pro žáky Určen pro: 2. ročník oboru."— Transkript prezentace:

1 průvodní list Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Vzdělávací materiál: Prezentace – zápis pro žáky Určen pro: 2. ročník oboru Ekonomika a podnikání Vzdělávací oblast: Obchodní korespondence – Obchodní písemnosti při uzavírání kupní smlouvy Název učebního materiálu: Poptávka - osnova – ZŽ Jméno autora: Ing. Šárka Schuplerová Datum vytvoření: Reg.č. projektu: CZ.1.07/1.5.00/

2 Klíčová slova: Druhy písemností při uzavírání kupních smluv, poptávka, dotaz, kupující, prodávající, inzerát. Anotace: Vzdělávací materiál obsahuje základní pojmy poptávky. Materiál je připraven formou prezentace – zápis do sešitu. Metodické pokyny: Snímky prezentace najíždějí po kliknutí myši a žáci si přes projekci provedou zápis do sešitu. POPTÁVKA - OSNOVA

3 POPTÁVKA - OSNOVA Mezi tyto písemnosti patří: Poptávka Nabídka
Vyžádaná nabídka Nevyžádaná nabídka Objednávka Potvrzení objednávky POPTÁVKA - OSNOVA

4 Poptávka (po něčem) nebo dotaz (na něco) je obchodní dopis, kterým kupující hledá nejvhodnějšího prodávajícího. OSNOVA: způsob získání informací o dodavateli druh zájmu o zakázku popis (druh, rozsah) potenciální dodávky návrh dodacích podmínek výzva k nabídce POPTÁVKA - OSNOVA

5 POPTÁVKA - OSNOVA Rozdíl mezi poptávkou a dotazem
POPTÁVKA - obsahuje více údajů (vypsat jednotlivé druhy zboří nebo služeb); můžeme ji doplnit nákresem. poptávka DOTAZ - stylizujeme jej všeobecně, s jeho pomocí hledáme pouze možnost dodávky zboží nebo poskytnutí služeb. dotaz Forma poptávky ústní (osobní nebo telefonické jednání) písemná (inzerát, obchodní dopis-poštou, faxem, em) POZOR! na každou poptávku by měl adresát, co nejdříve odpovědět (kladně = nabídka; záporně = nelze uspokojit poptávajícího) POPTÁVKA - OSNOVA

6 Fleischmannová, E. , Jonáš, I. , Kuldová, O
Fleischmannová, E., Jonáš, I., Kuldová, O.: Písemná a elektronická komunikace pro střední školy a veřejnost 2. Praha: Fortuna, s. ISBN Fleischmannová, E., Kuldová, O., Šedý, R.: Obchodní korespondence pro střední školy. Praha: Fortuna, s. ISBN Kuldová, O., Fleischmannová, E.: Metodická příručka k technice administrativy a obchodní korespondenci. Praha: Fortuna, s. ISBN Slavíčková, M., Valešová, I.: Obchodní dopisy nejen u státní zkoušky. Praha, NÚOV – STÚ s. + CD ROM Štiková, S.: Obchodní korespondence I. a II., Plzeň 2001 Kolektiv autorů. Výklad k ČSN Praha, NÚOV – STÚ 2008 na CD ROM. Kolektiv autorů. Pojmy z oblasti PEK. Praha, NÚOV – STÚ 2008 na CD ROM. Gafronová, J., Bečka J.V.: Stylizace obchodních dopisů, SPN, ISBN Rozhledy - časopis pro písemnou a elektronickou komunikaci POUŽITÉ ZDROJE


Stáhnout ppt "Průvodní list Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Vzdělávací materiál: Prezentace – zápis pro žáky Určen pro: 2. ročník oboru."

Podobné prezentace


Reklamy Google