Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilBřetislav Havlíček
1
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“ OP VK Výukový materiál Název DUM: VY_32_INOVACE_01_17_Baroko Číslo skupiny: 1 Autor: Radomír Krejčí Vzdělávací obor/Předmět/Téma: Dějepis/Dějepis/Baroko Druh učebního materiálu: výuková prezentace Metodický list: ne Anotace: Seznámení se se znaky barokního malířství, sochařství, módy, hudby a architektury. Žák bude schopen poznat základní barokní památky a vyjmenovat několik barokních umělců. Inovace spočívá v nahrazení klasického výkladu se zápisem ilustrativnějším zobrazením pomocí dataprojektoru. Ověřeno ve třídě: 8.C Datum ověření: Prohlášení: Prohlašuji, že při tvorbě výukového materiálu jsem respektoval(a) všeobecně užívané právní a morální zvyklosti, autorská a jiná práva třetích osob, zejména práva duševního vlastnictví (např. práva k obchodní firmě, autorská práva k software, k filmovým, hudebníma fotografickým dílům nebo práva k ochranným známkám) dle zákona 121/2000 Sb. (autorský zákon). Nesu veškerou právní odpovědnost za obsah a původ svého díla. Prohlašuji dále, že výše uvedený materiál jsem ověřil(a) ve výuce a provedl(a) o tom zápis do TK. Dávám souhlas, aby moje dílo bylo dáno k dispozici veřejnosti k účelům volného užití (§30 odst. 1 zákona 121/2000 Sb.), tj. že k uvedeným účelům může být kýmkoliv zveřejňováno, používáno, upravováno a uchováváno. Datum: Podpis:
2
B A R O K O umělecký směr vznikající v Itálii v 17. století znaky:
snaha ohromit zdobnost důraz na cit náboženská témata rozšířeno hlavně v katolických zemích (HŘ, Itálie, Španělsko)
3
1) Malířství snaha o realistické zpodobnění
krajinky, portréty, náboženská témata obliba křivek (korpulentní ženy, svalnatí muži,tlustí andělíčci, ...) malíři: Caravaggio /Karavadžo/ Rembandt
4
malíři: Caravaggio – Stětí sv. Jana Křtitele Caravaggio Rembrandt
5
malíři: Caravaggio – Chlapec s košíkem ovoce Caravaggio Rembrandt
6
malíři: Rembrandt – Noční hlídka Caravaggio Rembrandt
7
2) Sochařství častá sousoší
sochy se objevují na fasádách, v interiérech i v krajině typické sochy: morové sloupy, sochy svatých sochaři: Braun, Brokoff
8
barokní sochy sochy v krajině morové sloupy Matyáš Braun – Poustevník
Kuks Matyáš Braun – sloup v Jaroměři
9
ozdobné sochy – Karlův most
10
3) Móda pánská móda dámská móda obručové sukně kabátce, krátké kalhoty
korzety zdobné paruky pánská móda kabátce, krátké kalhoty bílé punčochy paruky, klobouky
11
3) Architektura okázalá, monumentální architektura
církevní stavby mají ukázat moc a bohatství církve (zlato, zdobnost) představitel: Santini
12
znaky architektury volské oko balustráda giganti
obliba kombinace barev (červená+bílá) bohatě zdobený interiér
13
znaky architektury volské oko balustráda giganti
obliba kombinace barev (červená+bílá) bohatě zdobený interiér
14
znaky architektury volské oko balustráda giganti
obliba kombinace barev (červená+bílá) bohatě zdobený interiér
15
znaky architektury volské oko balustráda giganti
obliba kombinace barev (červená+bílá) bohatě zdobený interiér
16
Církevní stavby – a) chrámy
sv. Vojtěcha v Ústí nad Labem
17
Církevní stavby – b) poutní místa
Svatá Hora v Příbrami
18
Církevní stavby – c) kláštery
klášter v Plasích
19
Světské stavby– a) zámky
zámek Vranov nad Dyjí zámek Veltrusy
20
Světské stavby– b) paláce
Šternberský palác
21
Světské stavby– c) měšťanské domy
Dumetovský dům v Rokycanech
22
Světské stavby– d) selský barok
statek v Holašovicích
23
Zdroje a obrázky Zdroj: Obrázky:
Kol. autorů. Dějepis 2 pro gymnázia a střední školy. Praha : SPN, ISBN Obrázky: Všechny uveřejněné odkazy [cit ]. Dostupné pod licencí Creative Commons, nebo označené autorem jako volné dílo (obr.7) na WWW adrese: viz. tabulka
24
pořadí licence WWW 1 Creative commons
< 2 < 3 < 4 < 5 < 6 < 7 Volné dílo < 8 < 9 < 10 Vlastní dílo 11 < 12 < > 13 <
25
pořadí licence WWW 15 Creative commons
< 16 < 17 < 18 < 19 Vlastní dílo 20 <
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.