Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL"— Transkript prezentace:

1 DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
STŘEDNÍ PRŮMYSLOVÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA GASTRONOMIE A SLUŽEB, MOST, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu DUM Škola budoucnosti s využitím IT VY_12 _INOVACE_OV20 Název školy SPŠ a SOŠGS Most Předmět ODBORNÝ VÝCVIK Tematický okruh Pokladní operace v prodejně Téma Krizové situace - řešení Ročník 3. Jméno autora Věra Bozděchová Datum tvorby Březen 2O13 Anotace Žáci se seznámí jak řešit vzniklé krizové situace při práci na pokladně. Materiál je určen pro žáky 3.ročníku oboru obchodník a prodavač v odborném výcviku

2 Kontrolní pokladna pokladní systémy III.

3 Řešení krizových situací vzniklých při účtování na kontrolní pokladně

4 Účtování na pokladně Při účtování dojde omylem k zaúčtování zboží 2x
tuto situaci lze řešit klávesou zrušení (zrušení poslední položky) Po ukončení nákupu nemá zákazník dostatečný obnos na zaplacení – něco z účtovaného zboží nám vrátí toto řešíme klávesou storno, kde vybereme položku za zboží, které vezmeme zpět Tyto situace řešíme dle směrnic OPJ téměř vždy pod dohledem pověřeného pracovníka

5 Storno a zrušení Tyto klávesy podléhají zvláštnímu režimu. Jejich používání má pod kontrolou pověřený pracovník. Jejich používání je upraveno vnitřními předpisy pracoviště Porušením těchto pravidel může být důvodem k ukončení pracovního poměru

6 Přijatou hotovost vždy ukládá na určené místo
předejde tak možným komplikacím, např. zákazník bude tvrdit , že platil bankovkou vyšší hodnoty než na jakou mu pokladní vrací zpět NIKDY se se zákazníkem nedohadujeme, voláme pověřeného pracovníka a pokud nemáme jinou možnost provádíme stop kontrolu pokladny

7 Řešení krizové situace při inkasu zákazníka
Přivoláme vedoucího úseku – musíme provést uzávěrku pokladny, abychom zjistili stav v pokladně nebo Přivoláme vedoucí a ta zajistí kontrolu na kamerovém systému, kde zákazníkovi doloží jakou bankovkou platil

8 Dodržování předpisů a zákonů při práci na kontrolní pokladně
pokladní je poslední pracovník prodejny se kterým se zákazník setká, na jeho vzhledu i jednání závisí konečný dojem zákazníka v prodejně dbá dodržování Zákona 120Sb. O prodeji alkoholu a tabákových výrobků osobám mladším 18-ti let

9 Vyjmenuj klávesy podléhající zvláštnímu režimu:

10 Řešení: STORNO ZRUŠENÍ POSLEDNÍ POLOŽKY

11 Zdroje : Novotný Mojmír. Obchodní provoz .Nakladatelství Fortuna ISBN

12 KONEC


Stáhnout ppt "DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL"

Podobné prezentace


Reklamy Google