Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Tato prezentace byla vytvořena

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Tato prezentace byla vytvořena"— Transkript prezentace:

1 Tato prezentace byla vytvořena
v rámci projektu Odborný výcvik ve 3. tisíciletí

2 Obor: Autoelektrikář Ročník: 3. Vypracoval: Tomáš Dolina
Odborný výcvik ve 3. tisíciletí T Kontorolní a signální soustava Obor: Autoelektrikář Ročník: Vypracoval: Tomáš Dolina Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky

3 Signalizační zařízení – předpisy
Brzdová světla Osobní vozidla, jejichž konstrukční rychlost je vyšší než 6 km/h musí být vybavena dvěma brzdovými světly červené barvy. Od roku 1998 musí být všechna vozidla vybavena střední homologovanou svítilnou brzdového světla. Směrová světla musí svítit přerušovaným světlem oranžové barvy. Frekvence směrových světel musí být 90 +/- 30 kmitů za minutu. Zvuková výstražná zařízení motorová vozidla musí obsahovat alespoň jedno zařízení pro hlasitou zvukovou výstrahu.

4 Brzdová světla Mechanický spínač
Při pohybu brzdového pedálu je přes pružinu ovládán pohyblivý kontakt, který se spojuje s pevným kontaktem. Tlakový spínač může být ovládaný kapalinou nebo stlačeným vzduchem.

5 Směrová světla Přerušovače bimetalové Přerušovače elektronické Přerušovače s ohřívaným drátem

6 Varovná světla Musí být možné kdykoliv je zapnout a činnost musí být signalizována kontrolkou červené barvy. Funkci je možné provést dvěma způsoby: 1. připojením zvláštního přerušovače pro varovné světla, 2. jedna strana směrovek se připojí přes přerušovač a druhá se spojí přes pomocné relé ovládané tímto přerušovačem. Dnes je zpravidla přerušovač zabudován ve spínači varovných světel.

7 Houkačky Patří k povinné výbavě vozidla a jejich používání je vymezeno ve vyhlášce. Rozdělujeme je na: pneumatické – využívá se vzduch z kompresoru, případně podtlak v sacím potrubí elektromagnetické – nejrozšířenější

8 Zpátečková (couvací) světla
Pro jejich spínání se používá mechanický spí-nač umístěný v převo-dovce nebo u řadící páky (polohy zpátečky). Spíná se plus po zapnutí zapalování (15).

9 Kontrolní soustava Nejjednodušší systém je kontrola pomocí kontrolních světel na přístrojové desce. Pro kontrolu mazání se používá tlakový spínač, který spíná kontrolku na kostru. Kontrolka dobíjení je napojena k alternátoru na svorku D+ a 15. Důležité jsou kontrolky od brzdové soustavy, kde hlavně patří kontrolka hladiny brzdové kapaliny. V případě rozsvícení jakékoliv červené kontrolky na přístrojové desce je třeba zastavit a zkontrolovat skutečnou příčinu rozsvícení kontrolky.

10 Střední průmyslová škola Uherský Brod, 2010


Stáhnout ppt "Tato prezentace byla vytvořena"

Podobné prezentace


Reklamy Google