Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilKarel Vlček
1
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu Počítačová grafika – tvarování objektů VY_32_INOVACE_ Autor Mgr. Jana Naušová Tematická oblast Počítačová grafika Ročník 2. – 4. ročník Přírodovědné lyceum Datum tvorby Anotace Materiál seznamuje žáky s možnostmi tvarování objektů v programu Zoner Callisto. Metodický pokyn Prezentace slouží jako výkladová s příkladem na procvičení.
2
Tvarování objektů Tvarování rámce Tvarování objektů Změna tvaru libovolného objektu se provádí prostřednictvím tvarovacího rámce (obdélník opsaný danému objektu). posun – za úchopový bod ve středu otáčení – uchopením hlavy šipky
3
Tvarování objektů zešikmení – tažením za středový úchopový bod
protahování – tažením za rohový úchopový bod
4
Symetrické tvarování hvězd
Nástroje pro tvarování složené křivky Tvarování cípů Po zapnutí tvarování cípů se zobrazí na hvězdě 3 uzlové body Po kliknutí myši na uzlový bod se zobrazí na hvězdě směrníky (malé čtverečky)
5
Symetrické tvarování hvězd
Myší uchopíme vnitřní vzorový uzel a přesuneme ke středu hvězdy a mírně stranou Přetvarují se i ostatní cípy hvězdy
6
Symetrické tvarování hvězd
Symetrický přechod změnit na úsečku Myší vyberte jeden vzorový úsek a v alternativním panelu zvolte změnit na úsečku – změní se všechny úseky ve hvězdě V alternativním panelu nástrojů zvolte symetrický přechod – vznikne kytička Myší vyberte vnější vzorový uzel
7
Symetrické tvarování hvězd - cvičení
Nakreslete hvězdu Libovolně tvarujte cípy hvězdy Hvězdu vybarvěte Levé tlačítko myši – obrysové čáry Pravé tlačítko myši – výplň tvaru Paleta barev
8
Zdroj ZONER software, a. s., Zoner Callisto 5 uživatelská příručka. Copyright © 1991–1999 Inso Chicago. Dokumentace: © 1996–2004 ZONER software, a. s. Dostupný z
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.