Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   "— Transkript prezentace:

1 METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost    Projekt: Moderní výuka  Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/  Číslo DUM: VY_32_INOVACE_5.3.08  Jméno autora: Mgr. Jarmila Gécová  Datum, období, kdy byl vytvořen: prosinec 2011  Název práce: Umění Říma  Předmět, pro který je VM určen: Vv  Ročník, pro který je VM určen: 6.  Časová dotace: 1 h Vzdělávací oblast, tematický okruh, téma: Umění a kultura Práce v materiálu Umění Říma Metodický list, anotace- výstižný popis způsobu použití VM ve výuce: Prezentace je výukovým materiálem k upevňování vědomostí o umění Říma. Pomůcky: José Pijoan – Dějiny umění

2 Řím

3 Obecně o původu obyvatelstva víme málo, byli vypuzeni národy tzv. „velkého stěhování“ počátky Říma líčí mýtus - TROJSKÝ UPRCHLÍK - Aneas - Lulus - Romulus, Remus – r. 753 ve skutečnosti Řím vznikl později na 7 pahorcích - 7 osad, 7 králů (např. Paletinum, Kapitol,…)

4 Mapa

5 Architektura zpočátku řecké a etruské vlivy
Římané rozšířili stavební typy, používali množství materiálů (různé druhy kamene, pálené cihly, beton, mramor…) od Etrusků převzali toskánský sloup římští architekti se zasloužili o rozvoj klenby objevuje se nový prvek PILASTR = polosloup

6 Koloseum

7 Fontána di Trévi – nejkrásnější fontána světa
foto vlastní

8 Sochařství podobizna -hlava, busta, postava, jezdecká socha
historické reliéfy -zachycují skutečné události z vítězných bitev -najdeme ji většinou na vítězných stavbách (Vítězný oblouk…) sochy bohů

9 Busta foto vlastní

10 Reliéf

11 Bohyně Héra a Athéna foto vlastní

12 Malířství nejvíce památek se dochovalo z malby nástěnné
vývoj nástěnné malby dělíme do čtyř tzv. pompejských slohů - podle vykopávek v Pompejích zničeny výbuchem Vesuvu 1) inkrustační 2) iluzionistický - malby napodobují prvky architektury, průhledy do krajin 3) ornamentální 4) barokní - přezdobenost, zlacení

13 Malba Malířství nebylo pokládáno za umění jako je tomu dnes a využívalo se spíše jako doplněk staveb Velmi oblíbené byly mozaiky

14 Mozaika Vykládání z různobarevných kamínků do obrazů či obrazců

15 Pompeje Město je známé tím, že se stalo jedním ze tří starořímských měst v Neapolské zátoce v císařské provincii Italia (dnes region Kampánie, Itálie), která byla 24. srpna roku 79 našeho letopočtu zničena výbuchem sopky Vesuv

16 Zajímavost na konec Archeolog objeví dutinu pod nánosem tisíce let staré lávy. Ze zvědavosti nalije do dutiny sádru a po zaschnutí se nestačí divit. Před ním leží torzo těla přesně tak, jak se před tisíci lety schovalo před lávou. Tyto nálezy se staly časté.

17


Stáhnout ppt "METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   "

Podobné prezentace


Reklamy Google