Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.2887 Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.2887 Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“"— Transkript prezentace:

1 Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“ OP VK Výukový materiál Název DUMu: VY_52_INOVACE_03 _4_RISKUJ_REAKCE_SOUČENINY_? Číslo skupiny: 2 Autor: Ing. Stanislava Kolářová Vzdělávací oblast/Předmět/Téma: ČLOVĚK A PŘÍRODA / CHEMIE / OPAKOVÁNÍ OSMÉHO ROČNÍKU Druh učebního materiálu: PREZENTACE Metodický list: NE Anotace: Prezentace slouží k opakování a procvičování probraného učiva zábavnou a soutěživou formou. Opakovaná témata jsou reakce, sloučeniny a otázky bez udání tématu (označeny „?“). Ověřeno ve třídě: IX.C. Datum ověření: Prohlášení: Prohlašuji, že při tvorbě výukového materiálu jsem respektoval(a) všeobecně užívané právní a morální zvyklosti, autorská a jiná práva třetích osob, zejména práva duševního vlastnictví (např. práva k obchodní firmě, autorská práva k software, k filmovým, hudebníma fotografickým dílům nebo práva k ochranným známkám)dle zákona 121/2000 Sb. (autorský zákon). Nesu veškerou právní odpovědnost za obsah a původ svého díla. Prohlašuji dále, že výše uvedený materiál jsem ověřil(a) ve výuce a provedl(a) o tom zápis do TK. Dávám souhlas, aby moje dílo bylo dáno k dispozici veřejnosti k účelům volného užití (§30 odst. 1 zákona 121/2000 Sb.), tj. že k uvedeným účelům může být kýmkoliv zveřejňováno, používáno, upravováno a uchováváno. Datum: Podpis:

2 reakce sloučeniny ? 100 100 100 200 200 200 300 300 300 400 400 400 500 500 500 Hrací pole

3 Reakce 100 Který zákon říká že v uzavřené soustavě se při chemické reakci hmotnost výchozích látek rovná hmotnosti produktů? a) periodický zákon b) zákon akce a reakce c) zákon zachování hmotnosti d) zákon zachování energie Hrací pole Hrací pole

4 Reakce 200 Najdi nesprávné tvrzení
při exotermické reakci se teplo uvolňuje, při endotermické se spotřebovává (je třeba dodat) b) slučovací reakce mají méně reaktantů než produktů c) celková energie izolované soustavy je stálá a nezávislá na změnách, které v ní probíhají d) látky ovlivňující rychlost chemické reakce a přitom po jejím ukončení zůstávají nezměněny se nazývají katalyzátory Hrací pole Hrací pole

5 Reakce 300 Vliv na průběh chemických reakcí nemá:
a) druh reagujících těles b) zda jsou reagující látky koncentrované či zředěné c) teplota reagujících látek d) velikost plošného obsahu povrchu pevných reagujících látek Hrací pole Hrací pole

6 Reakce 400 Co vyjadřuje molární hmotnost?
podíl látkového množství rozpuštěné látky a objemu roztoku b) podíl hmotnosti chemické látky a jejího látkového množství c) počet částic v soustavě d) podíl hmotnosti a objemu tělesa Hrací pole Hrací pole

7 Reakce 500 Najdi a odůvodni chybu a) exotermická reakce
2CO2 + O2  2CO2 + teplo b) 2Na + 2H2O  H2 + 2NaOH c) (NH4)2Cr2O7  Cr2O3 + N2 + H2O d) srážecí reakce AgNO3 + NaBr  AgBr + NaNO3 Hrací pole Hrací pole

8 Sloučeniny 100 Najdi a odůvodni nepravdivé tvrzení
a) Atomy kyslíku mají v oxidech oxidační číslo -II b) mezi dvouprvkové sloučeniny patří oxidy, sulfidy, halogeny c) Atomy síry v sulfidech mají oxidační číslo -II d) Atomy halogenů mají v halogenidech oxidační číslo -I Hrací pole Hrací pole

9 Sloučeniny 200 Přiřaď k vzorci Cu2O správný název: a) oxid mědnatý
b) oxid mědičitý c) mědnatan kysličný d) oxid mědný Hrací pole Hrací pole

10 Sloučeniny 300 Přiřaď k vzorcům CO2 a CuF2 správné názvy:
a) oxid uhelnatý, fosfid mědnatý b) oxid uhličitý, fluorid mědnatý c) uhličnan kysličnatý d) oxid uhličnatý, fluorid mědičitý Hrací pole Hrací pole

11 Sloučeniny 400 Přiřaď k vzorcům SO3, FeS a AgF správné názvy:
a) oxid sírový, sulfid železnatý, fluorid zlatý b) oxid síritý, sulfid železnatý, fluorid stříbrný c) oxid sírový, sulfid železnatý, fluorid stříbrný d) oxid sírový, sulfid železný, fluorid stříbrný Hrací pole Hrací pole

12 Sloučeniny 500 Který z oxidů je nejvíce využívaný ve stavebnictví a sklářství ? a) CO2 b) CO c) P2O5 d) SiO2 Hrací pole Hrací pole

13 ? 100 Který hasebný prostředek nelze použít na elektrické zařízení pod napětím? a) písek b) pěnový hasící přístroj c) sněhový hasící přístroj d) práškový hasící přístroj Hrací pole Hrací pole

14 ? 200 jaké je správné procentní složení vzduchu?
? 200 jaké je správné procentní složení vzduchu? a) 50% kyslíku, 45% oxid uhličitý, 5% vodíku b) 50% dusíku, 45% kyslíku, 5% jiné látky c) 78% kyslíku, 21% dusíku, 1% jiné látky d) 78% dusíku, 21% kyslíku, 1% jiné látky Hrací pole Hrací pole

15 ? 300 Kterou z metod nelze úspěšně využít při oddělování jednotlivých složek emulze? a) filtrace b) destilace c) papírová chromatografie d) odstřeďování Hrací pole Hrací pole

16 ? 400 Urči pravdivé tvrzení: kationt vznikne odevzdáním protonu
? 400 Urči pravdivé tvrzení: kationt vznikne odevzdáním protonu jinému atomu b) kation vznikne odevzdáním elektronu jinému atomu c) kationt vznikne přijetím elektronu od jiného prvku d) kation vznikne přijetím protonu od jiného prvku Hrací pole Hrací pole

17 ? 500 Najdi a odůvodni chybu a) oxid dusný N2O, oxid vápenatý CaO
? 500 Najdi a odůvodni chybu a) oxid dusný N2O, oxid vápenatý CaO b) oxid železitý Fe2O3, oxid uhličitý CO2 c) oxid dusičný N2O5, oxid sírový SO3 d) oxid manganitý Mn2O7, oxid osmičelý OsO4 Hrací pole Hrací pole

18 Citace vlastní archiv autora


Stáhnout ppt "Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.2887 Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“"

Podobné prezentace


Reklamy Google