Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilJana Říhová
1
Univerzita Karlova v Praze Fakulta tělesné výchovy a sportu Katedra gymnastiky
Gymnastika II. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem, státním rozpočtem České republiky a rozpočtem Hlavního města Prahy.
2
Tématický plán – 7. lekce Teorie - rozcvičení s hudbou
Praxe - cvičení s náčiním – švihadla
3
Rozcvičení s hudebním doprovodem
Zvyšuje účinnost zvoleného pohybového programu Cvičení s hudbou je přitažlivější Zkvalitňuje způsob provedení Podporuje estetickou výchovu dětí a mládeže Navozuje dobrou náladu jednotlivce i skupiny
4
Funkce hudby Ve vztahu s pohybem má hudba funkci: regulační motivační
5
Regulační funkce Znamená sjednocení hudby a pohybu do jednotné časové členitosti Navozuje představu o průběhu pohybu Udává rozsah pohybu, počet opakování, tempo cvičení Řídí pohybovou činnost
6
Motivační funkce Je závislá na melodii, žánru, stylu, dynamice a charakteru interpretace Je třeba věnovat velkou pozornost výběru vhodných hudebních předloh Pravidelné a výrazné uspořádání hudebních frází podporuje ekonomizaci pohybu, kultivuje pohybový projev, podporuje správné skupinové provedení
7
Zásady výběru hudby Tempo hudby musí být úměrné zvolenému pohybovému programu Nutná je vhodná rytmizace pohybu Nejvhodnější je hudba s pravidelnou pulsací počítacích dob, které výrazně pomáhají svým uskupením rozvržení celého cvičebního obsahu Nové a koordinačně náročné cviky vysvětlujeme a nacvičujeme bez hudby !
8
Doporučená literatura
KOS, B., TEPLÝ, Z. Kondiční gymnastika. Praha. Olympia. 1977 KOSTKOVÁ, J., MIHULE, J. a kol. Rytmická gymnastika. Praha. Olympia, 1990 SKOPOVÁ, M., ZÍTKO, M. Základní gymnastika. Praha. Karolinum, 2005, ISBN www. ftvs.cuni.cz
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.