Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Učíme se číst nahlas na VŠ?
Studium Učitelství pro MŠ jako dialog praxe s teorií CZ.1.07/2.2.00/ Učíme se číst nahlas na VŠ? , Brno Pavla Sovová, KPG FPE ZČU
2
jako součást přípravy předškolních pedagogů
Čtení nahlas jako součást přípravy předškolních pedagogů Rámcový plán workshopu: Význam hlasitého čtení Mé osobní zkušenosti se sdělným čtením Aktivity a činnosti, které využívám v pedagogické práci
3
Význam hlasitého čtení:
nahlas se čte těm, kteří ještě sami číst nedokážou učitel v MŠ je mluvním vzorem, uvádí do čtenářské gramotnosti ?? Je to vše ??
4
Sdělné čtení - osobní zkušenosti:
Vítězslava Fryntová (KATaP DAMU) 1. stupeň ZŠ příprava předškolních pedagogů – otázky a problémy
5
Aktivní sdělené čtení:
Není to jen mechanické ozvučování písmen. Nutná je aktivizace představivosti, uvědomění si obsahu a respektování zákonitostí mluvené řeči. (Pozornost posluchače jako ověření kvality hlasitého čtení?)
6
text myšlenka sdělení
7
Vybrané činnosti a aktivity:
Slovo, říkadlo, pohyb (DV, Orffův hudebně pedag. systém) Čtení bez přípravy, s částečnou a důkladnou přípravou (audio a videonahrávky) Ilustrace textu (múzická aj.), textové koláže Aktivace hlasu jako podpora aktivnějšího sdělení
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.