Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Název školy: Základní škola a Mateřská škola při dětské léčebně, Janské Lázně, Horní promenáda 268
Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název: VY_52_INOVACE_20_FYZIKA Téma: Opakování učiva fyziky- Základní fyzikální veličiny Ročník: 7. Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
2
Základní fyzikální veličiny
Opakování pro 7. ročník – délka, hmotnost, objem, čas, teplota, hustota
3
Skrývačky – najdi fyzikální veličiny:
Adélka cválala po louce velmi rychle. Káča skočila čertovi na záda a už se nepustila. Tanec a step Lota i Běta ovládají dokonale. Nový rekord v Guinessově knize rekordů zní: najednou tančí ve sněhu sto tanečníků. Sob je menší slon. Na loňské ceny pohonných hmot nostalgicky vzpomínáme.
4
Spoj vhodné měřidlo se správnou fyzikální veličinou:
hmotnost délka objem čas teplota
5
Napiš vzorec pro výpočet dané fyzikální veličiny, použij nakreslený trojúhelník.
hmotnost: hustota: objem: m = ρ . V m ρ . V ρ = m / V V = m / ρ
6
Doplň tabulku: délka d, l, m - metr metr t ºC V váhy hustota čas
Fyzikální veličina značka Základní jednotka měřidlo délka d, l, m - metr metr t ºC V váhy hustota čas s - sekunda stopky teplota t teploměr objem m³ - metr krychlový odměrný válec hmotnost m kg - kilogram kg/m³ hustoměr ρ
7
Doplň vhodné jednotky:
Kačenka koupila 20 __________ šunky. Máme ještě 5 ___________ látky na závěsy. Dnes padla rekord, na Jizerce jsme naměřili -25 ________. Knedlíky se vaří 20 ________. Do perníku přidáme 2 ________mléka. dkg m ºC min dcl
8
Převeď na uvedené jednotky:
0,05 kg =_______________ g 3 l =___________________ m³ 3 h 5 min =_______________ s 13,5 g/cm³ = _____________kg/ m³ 52 mm =_________________dm 980 kg/ m³ =_____________g/cm³ 41 m³ =__________________dm³ 50 0,003 11 100 13 500 0,52 0,98 41 000
9
Vypočítej slovní úlohu:
Z jaké látky je vyroben vojáček, jestliže jeho hmotnost je 11g a jeho objem je 1,5 cm³. zápis: m = 11 g V = 1,5 ³ ρ = ? g/cm³ výpočet: ρ = m / V ρ = 11 / 1,5 ρ = 7,33 g/cm³ ρ = kg/m³ V tabulkách jsme našli, že vypočítaná hustota je hustota cínu, vojaček je cínový.
10
Anotace Cíl hodiny: Opakování základních fyzikálních veličin pro žáky 7 ročníku – na začátku školního roku. Připomenutí pojmů fyzikální veličina, značka, jednotka, měřidlo. Práce s prezentací: Možnost společného opakování učiva, použít jako test, opakování je možné využít pro 6., 7. ročník při fyzice. Průřezová témata: Lze využít i jako samostatnou práci v hodině , souvislost tématu s úlohami v M, Z, Př, D
11
Zdroj citace Vlastní tvorba www.microsoft.com
Fyzika 2. Praha: SPN a.s., ISBN JIŘÍ BOHUNĚK, EVA HEJNOVÁ. Tematické prověrky z učiva fyziky základní školy. Praha: Prometheus, ISBN JAN ŠEDIVÝ, JAN PURKAR, STANISLAV PFEFRČEK. Úlohy z fyziky. Praha: Fortuna, ISBN JIŘÍ BOHUNĚK. Sbírka úloh z fyziky pro ZŠ 2. díl. Praha: SPN , 1992.
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.