Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor TEmatický celek

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor TEmatický celek"— Transkript prezentace:

1 Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor TEmatický celek
CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu 18. název školy Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice Autor Mgr. Eva Divišová TEmatický celek Aplikovaná psychologie Ročník 1. ročník Datum tvorby Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice

2 TÉMA Myšlení Mgr. Eva Divišová
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice

3 Anotace: Metodické pokyny:
Materiál je možno využít pro rozšíření učiva předmětu aplikovaná psychologie. Je určen pro 1. ročníky střední školy. DUM je vytvořen jako prezentace, obsahuje základní informace o zapomínání a myšlení, jeho druzích. Metodické pokyny: DUM je vytvořen ve formě prezentace a je využitelný v rámci interaktivního vzdělávání.

4 Druhy a typy paměti Podle druhu činnosti rozlišujeme také paměť
technickou hudební a dále dle způsobu uchování informací: logickou a mechanickou bezděčnou a záměrnou Podle druhu vnímání rozlišujeme paměť zrakovou, sluchovou, pohybovou apod.

5 Zapomínání V průběhu času dochází k procesu zapomínání.
Na míru zapomínání má velký vliv mnoho činitelů (porozumění, zájem…). Většinou zapomínáme na to, co nepoužíváme, abstraktní informace zapomínáme rychleji, než konkrétní. - v prvních hodinách zapomeneme 56% po 9 hodinách 64% po dvou dnech 72% po měsíci 79%

6 Myšlení Je schopnost člověka na základě smyslového poznání a spolu s ním poznávat obecné, zákonité, podstatné souvislosti a na základě toho určovat cíle své činnosti. Člověk se v procesu poznání snaží poznávat vztahy a souvislosti, hledat zákonitosti, rozlišovat podstatné od nepodstatného. Toho může dosahovat proto, že disponuje vyšší formou poznání, tj. myšlením.

7 Myšlení Je těsně spjato s řečí -vnější řeč – mluvená a psaná
-vnitřní – řeč „pro sebe“ Řeč je nástrojem myšlení, vyjadřuje myšlenky a umožňuje je sdílet s dalšími lidmi a komunikovat (dorozumívat se).

8 Druhy myšlení z vývojového hlediska
Motorické – vývojově počáteční forma myšlení, řešení problémů pohybovou manipulací s předměty Imaginativní – pracuje s názornými obrazy a představami Propoziční – pracuje se slovy, větami a pojmy, abstraktní myšlení

9 Literatura Emmert, František. Odmaturuj! ze společenských věd. Vyd. Brno: DIDAKTIS, 2003, 224 s. Odmaturuj! ISBN


Stáhnout ppt "Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor TEmatický celek"

Podobné prezentace


Reklamy Google