Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilDominika Sabina Říhová
1
EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách Operačního programu Vzdělání pro konkurenceschopnost Číslo a název klíčové aktivity: V/2 Inovace a zkvalitnění výuky v oblasti přírodních věd Číslo DUM: VY_52_INOVACE_PR.4R.1C.08 Jméno autora: Mgr. Daniela Ševčíková Datum (období) vytvoření DUM: duben až květen Ročník: Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět Vzdělávací obor: Přírodověda Klíčová slova: živočichové, savci, ryby, plazi, ptáci, obojživelníci Anotace: Žáci získají základní znalosti o třídění živočichů, seznámí se se základní charakteristikou ryb a obojživelníků Druh učebního materiálu: Prezentace PowerPoint Očekávaný výstup: Žáci umí roztřídit živočichy, znají základní charakteristiku ryb a obojživelníků.
2
Třídění živočichů l. BEZOBRATLÍ OBRATLOVCI Ryby Obojživelníci Plazy
Ptáci Savci Hmyz a další
3
TŘÍDĚNÍ OBRATLOVCŮ Třídíme je většinou podle prostředí, ve kterém žijí, jakým způsobem se pohybují, jak dýchají, čím se živí.
4
RYBY Jsou obratlovci. Žijí ve vodě. Pohybují se pomocí ploutví.
Dýchají žábrami. Tělo mají zpravidla pokryto šupinami. Teplota těla je závislá na teplotě okolního prostředí. ZÁSTUPCI – kapr obecný, štika obecná, pstruh, cejn, sumec a další. Štika obecná Cejn Sumec
5
OBOJŽIVELNÍCI Jsou obratlovci. Nežijí v dospělosti trvale ve vodě.
Mlok skvrnitý Jsou obratlovci. Nežijí v dospělosti trvale ve vodě. Dýchají v počátečním stádiu žábrami, která postupně zanikají. V dospělosti dýchají plícemi. Teplota těla je závislá na teplotě okolního prostředí. ZÁSTUPCI – skokan hnědý, mlok skvrnitý. Skokan hnědý
6
K O N E C Zdroje, obrázky, citace:
Autorem materiálu je Mgr. Daniela Ševčíková, pokud není níže uvedeno jinak. Použity obrázky sady MS Office. Internetové zdroje: K O N E C
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.