Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Předmět: Aranžování Ročník: 1. ročník učebního oboru Autor: Mgr. Rita Dlabalová Kompoziční pravidla Anotace: : Prezentace je zaměřena na jednotlivá kompoziční pravidla při aranžování výkladového prostoru. Žáci se učí rozpoznávat jednotlivá pravidla pro aranžování zboží ve výkladní skříni. Klíčová slova: proporcionalita, proporce, kontrast, rytmus, vzdušnost, opakování. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Rita Dlabalová Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
2
Digitální učební pomůcka
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Sada: 46 Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_AR1_20
3
Kompoziční pravidla
4
Proporcionalita proporce = úměrnost
poměr jednotlivých kusů zboží k sobě navzájem, k prostoru a k celku proporce úzce souvisí i s velikostí jednotlivých skupin zboží ve výkladní skříni, které nemají být stejně velké, aby mezi nimi mohl vzniknout určitý kontrast příklad proporčních nesrovnalostí – dudlík, kočárek
5
Proporcionalita
6
Kontrast protiklad podtrhuje odlišnost
často jej využíváme nejen v aranžování Kontrast může být : světelný /tmavá, světlá/ velikostní /malý, velký/ barevný /zelená, červená/ tvarový /kruh, čtverec/ podle materiálu / satén, samet/
7
Pojmenuj různé druhy kontrastů
8
Pojmenuj různé druhy kontrastů
kontrast velikostí kontrast materiálů Kontrast světelný kontrast barev kontrast tvarů Pojmenuj různé druhy kontrastů
9
Kontrast vzorů
10
Kontrast černé a bílé
11
Rytmus v aranžování jde o pravidelné přerušování
jedná se o dva až tři druhy zboží, které se v prostoru VS pravidelně opakují může být jednoduchý /statický/ nebo měnící se /dynamický/ rytmicky rozmístěné zboží upoutá pozornost spotřebitele
12
Rytmus
13
Vzdušnost zabraňuje tomu, aby se VS stala skladištěm zboží
každá skupina vystavovaného zboží potřebuje kolem sebe volný prostor pak může dostatečně vyniknout vzdušné aranžování je základem přehlednosti ve VS
14
Vzdušnost přeplněnost vzdušnost
15
Soutěžní VS na téma Masopust, AR Junior 2012, /SOŠ obchodu a služeb Olomouc/
16
Opakování zařazení zboží stejných druhů obalů
Jedná se o 3-5 stejně řešených skupin opakování umožňuje přehlednost a výběr vystavovaného zboží
17
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Použité zdroje SZALAY, Július. Aranžování. 1. vydání. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1974, 335.s ISBN neuvedeno Foto-archiv autora Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Rita Dlabalová Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.