Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Digitální učební materiál

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Digitální učební materiál"— Transkript prezentace:

1 Digitální učební materiál
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_33-15 Název školy Střední průmyslová škola stavební, Resslova 2, České Budějovice Autor Ing. Hana Konečná Tematický celek Inženýrské stavby Ročník 4. ročník Datum tvorby Anotace Inženýrské stavby – prezentace a učební text pro žáky. Metodický pokyn Žák si při hodině vpisuje do předlohy své poznámky Pokud není uvedeno jinak, použitý materiál je z vlastních zdrojů autora

2 INŽENÝRSKÉ STAVBY 15. Železnice / III

3 Eurotunel Anglie a Francie - ,,Chunnel Tunnel“
žel. tunel pod průlivem La Manche otevřen v roce 1994 nejdelší podmořský tunel na světě celková délka 49,4 km; pod mořským dnem 38 km hloubka tunelu pod mořským dnem 25 – 45 m

4 Eurotunel - trasa

5 Eurotunel - profil

6 Seikanský tunel Japonsko – ostrovy Honšú a Hokkaidó
žel. tunel pod Cugarským průlivem otevřen v roce 1988 nejdelší tunel světa celková délka 53,9 km; pod mořským dnem 23,3 km hloubka tunelu pod mořským dnem až 85 m

7 Seikanský tunel - trasa

8 Seikan – portál na ostrově Honšu

9 Laerdalský tunel Norsko – spoj měst Laerdal a Aurland
otevřen v roce 2000 nejdelší silniční tunel na světě celková délka 24,5 km náhrada původní horské silnice barevné osvětlení a odpočívadla - ,,tunelové kapsy“ - proti stresové zátěži v tunelu

10 Laerdalský tunel - tubus

11 Laerdalský tunel - portál

12 Bosporský tunel žel. Turecko – Istanbul - spojuje evropský a asijský břeh -,,Marmaray“ žel. tunel pod Bosporským průlivem otevřen v roce 2013 celková délka 13,7 km; pod mořským dnem 1,36 km hloubka tunelu pod mořským dnem cca 55 m

13 Bosporský tunel sil. Turecko – Istanbul
projekt ,,Eurasie“ – fáze příprav silniční patrový autotunel pod Bosporským průlivem bud. - nejdelší silniční tunel pod mořem celková délka 14,6 km; pod mořským dnem 3,3 km

14 Bospor – Středozemní moře

15 Gottharský sil. tunel Švýcarsko – Gotthardský masív - Alpy
otevřen v roce 1980 celková délka 16,4 km tunel 2-proudový v 1 tubusu v současnosti stavba dalších 2 pruhů

16 Gotthardský sil.tunel - portál

17 Gottharský žel. tunel Švýcarsko – Gotthardský masív - Alpy
otevřen v roce 1882 celková délka 15 km tunel 2-tubusový, v 1 tubusu 2 koleje plán využití pro nákladní vlaky; osobní dopravu bude zajišťovat nový tunel

18 Gotthardský žel.tunel - portál

19 Gotthard Basistunnel Gotthardský úpatní tunel švýcarské Alpy
žel. tunel 2-tubusový, 1-kolejový stavba; plán otevření 2017 celková délka 57 km bud.- nejdelší tunel světa tunel patní – portály jsou na úpatí masívu, trať nestoupá po úbočí k tunelu

20 Gotthard tunel - stavba

21 Zdroje obrázků: MORTADELO2005. wikipedie.cz [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: OMMANDER KEANE. wikipedie.cz [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: wikipedie.cz [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: ARIAKE(TALK / CONTRIBUTIONS) AT THE JAPANESE WIKIPEDIA. wikipedie.cz [online]. [cit ]. Dostupný na WWW:

22 GUNNAR LOTSBERG. wikipedie.cz [online]. [cit. 13.11.2013].
Dostupný na WWW: USER:BIL. wikipedie.cz [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: ASTRONAUT PHOTOGRAPH ISS008-E wikipedie.cz [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: GRZEGORZ ŚWIĘCH. wikipedie.cz [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: PAEBI. wikipedie.cz [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: COOPER.CH. wikipedie.cz [online]. [cit ]. Dostupný na WWW:


Stáhnout ppt "Digitální učební materiál"

Podobné prezentace


Reklamy Google