Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Počítačová grafika Zoner Callisto Efekty
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Růžena Hynková. Dostupné z Metodického portálu ISSN Provozuje Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků (NÚV).
2
Transformace přesné úpravy objektů můžeme provádět pomocí příkazu Transformace v Galerii Přemístění objektu na určité místo nastavíme hodnoty pro body X, Y – nové souřadnice označeného bodu v matrici potvrdíme (obr. 1)
3
matrice obr. 1
4
pokud chceme Změnit rozměry objektu, zatrhneme relativní volbu, označíme bod v matrici (ten zůstane na původním místě) a zadáme nové hodnoty změnu velikosti můžeme provést i zadáním nových hodnot v procentech potvrdíme (obr. 2)
5
obr. 2
6
Přesné otočení objektů
nastavíme úhel otáčení v matrici označíme bod, který zůstane na svém místě směr otáčení je proti směru otáčení hodinových ručiček potvrdíme (obr. 3)
8
Zešikmení objektů zadáme vodorovný nebo svislý směr zešikmení označíme v matrici bod, se kterým budeme pohybovat potvrdíme (obr. 4 a 5)
9
obr. 4
10
obr. 5
11
Používání pera U obrysu pera můžeme například měnit sílu čáry (obr. 6) barvu čáry (obr. 7) typ čáry ( obr. 8) zakončení čáry (obr. 9) kaligrafické vykreslování (obr. 10)
12
Galerie – Výplň – Pero obr. 6 obr. 7
13
obr. 8
14
obr. 9
15
obr. 10
16
Barevné přechody V Zoner Callisto můžeme volit mezi 6 druhy barevných přechodů (obr. 11) lineární 11a) kónický 11b) kruhový 11c) obdélníkový 11d) křížový 11e) přizpůsobivý 11f)
17
obr. 11
18
Galerie – Výplň – Editace – Výplň (obr. 12 a 13)
další úpravy barevných přechodů provedeme změnou počtu kroků, úhlem, přidáním barev nástroje se zobrazí Galerie – Výplň – Editace – Výplň (obr. 12 a 13) obr. 12
19
obr. 13
20
Vyplňování obrázků barvami
Využijeme získaných znalostí z předchozích snímků a snažíme se vytvořit co nejvěrnější podobu květiny (obr. 14)
21
obr. 14
22
Přechody objektů Velmi zajímavým prvkem v Zoner Callisto je přechod objektů, který vytvoříme následovně vytvoříme dva objekty výběrovým nástrojem je oba vybereme otevřeme Objekty – Vytvořit přechod potvrdíme (obr. 15) označíme nový objekt tvarovacím nástrojem změníme na křivku a pomocí směrnic tvarujeme (obr. 16)
23
obr. 15 obr. 16 obr. 15
24
Další úpravy můžeme provést rozbalením Objekty – Zdvojení (obr. 17)
25
Úpravy písma písmena v Zoner Callisto upravujeme stejně jako jiné objekty vytvoříme písmeno, převedeme na křivky a pomocí směrnic upravujeme (obr. 18 ) do upraveného písmene vyměníme výplň Galerie – Výplň – Bitmapy – Fraktál nebo Ze souboru (obr. 19)
26
Úpravy písma – Ořez vybereme si vytvořené písmeno s výplní (řezaný objekt) přes toto písmeno vložíme další objekt vytvarujeme jej tvarovacím nástrojem (vznikne řezací objekt) rozbalíme Galerie – Logické operace – Ořez označíme řezací objekt a klikneme na červený čtverec označíme řezaný objekt a klikneme na vedlejší čtverec potvrdíme (obr. 20)
27
obr. 18 obr. 18ob obr. 19 obr. 20
28
Úpravy písma Přechod objektů (i písmen) je popsán na snímku 22 obr. 21
29
Další efekty – psaní od ruky
Zoner Callisto nabízí i možnost psaní textu od ruky pokud chceme originální tvar, můžeme takovýto text upravit pomocí tvarovacího editoru – změnit na křivky a pomocí směrnic upravit text dle našich představ vzhledem k možnostem programu je psaní od ruky zdlouhavé a výsledek nejistý, přesto originální (obr. 20)
30
obr. 20
31
Použitá literatura ZONER software, a. s., Zoner Callisto 5 uživatelská příručka. Copyright © 1991–1999 Inso Chicago. Dokumentace: © 1996–2004 ZONER software, a. s. Dostupný z Autorem všech fotografií a obrázků v této prezentaci je Růžena Hynková.
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.