Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.2887 Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.2887 Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“"— Transkript prezentace:

1 Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“ OP VK Výukový materiál Název DUM: VY_32_INOVACE_13_17_Technicko-vědecká revoluce Číslo skupiny: 1 Autor: Radomír Krejčí Vzdělávací obor/Předmět/Téma: Dějepis/Dějepis/ Technicko-vědecká revoluce Druh učebního materiálu: výuková prezentace Metodický list: ne Anotace: Seznámení se s rozvojem vědy a techniky na přelomu 19. a 20. století. Žák bude schopen charakterizovat nejznámější vědce a vynálezce tohoto období a popsat nejpodstatnější změny v technice. Inovace spočívá v nahrazení klasického výkladu se zápisem ilustrativnějším zobrazením pomocí dataprojektoru. Ověřeno ve třídě: 8.C Datum ověření: Prohlášení: Prohlašuji, že při tvorbě výukového materiálu jsem respektoval(a) všeobecně užívané právní a morální zvyklosti, autorská a jiná práva třetích osob, zejména práva duševního vlastnictví (např. práva k obchodní firmě, autorská práva k software, k filmovým, hudebníma fotografickým dílům nebo práva k ochranným známkám) dle zákona 121/2000 Sb. (autorský zákon). Nesu veškerou právní odpovědnost za obsah a původ svého díla. Prohlašuji dále, že výše uvedený materiál jsem ověřil(a) ve výuce a provedl(a) o tom zápis do TK. Dávám souhlas, aby moje dílo bylo dáno k dispozici veřejnosti k účelům volného užití (§30 odst. 1 zákona 121/2000 Sb.), tj. že k uvedeným účelům může být kýmkoliv zveřejňováno, používáno, upravováno a uchováváno. Datum: Podpis:

2 Technicko – vědecká revoluce
období rozmachu vědy a techniky na rozmezí 19. a 20. století

3 Věda jsou objeveny mikroorganismy (bakterie a viry)
Biologie a medicína jsou objeveny mikroorganismy (bakterie a viry) Robert Koch (D) - objev bakterií TBC

4 Věda Louis Pasteur (FR) - objev očkování proti vzteklině Biologie a
medicína Louis Pasteur (FR) - objev očkování proti vzteklině

5 Věda Wilhelm Röntgen (D) - objev paprsků X
Fyzika a chemie Wilhelm Röntgen (D) - objev paprsků X - umožněno zkoumání těla pomocí rentgenu

6 Věda Alfred Nobel (SWE) - objev dynamitu
Fyzika a chemie Alfred Nobel (SWE) - objev dynamitu - umožněna snazší těžba, ale i válka - zakládá Nobelovu cenu

7 Technika masové šíření výroby a využití elektřiny
elektřina vyráběna ve vodních a tepelných elektrárnách objevují se elektrospotřebiče (vysavač, trouba,..)

8 Technika Viktor Kaplan (R-U) – vynález kaplanovy turbíny Využití
elektřiny Viktor Kaplan (R-U) – vynález kaplanovy turbíny

9 Technika Využití elektřiny Thomas Alva Edison (USA) - vynález žárovky

10 Technika Nikola Tesla (USA) - vynález generátoru a rozvodu elektřiny
Využití elektřiny Nikola Tesla (USA) - vynález generátoru a rozvodu elektřiny

11 Technika František Křižík (R-U) český vynálezce a propagátor elektřiny
Využití elektřiny František Křižík (R-U) český vynálezce a propagátor elektřiny vynález obloukové lampy zavedení první tramvaje v Praze

12 Technika vynálezy: - fotografie - film (bratři Lumiérové) - gramofon
Zábava vynálezy: - fotografie - film (bratři Lumiérové) - gramofon

13 Technika Komunikace vynálezy: - psací stroj - telegraf - vysílačka (A. Marconi) - telefon (G. Bell)

14 Technika velký rozvoj železnice parníky přes oceán
Doprava velký rozvoj železnice parníky přes oceán objevují se první automobily (Benz, Ford, Laurin a Klement)

15 Technika velký rozvoj železnice parníky přes oceán
Doprava velký rozvoj železnice parníky přes oceán objevují se první automobily (Benz, Ford, Laurin a Klement)

16 Technika - zpočátku jen balóny a vzducholodě
Vzduchoplavba - zpočátku jen balóny a vzducholodě 1900 – první pevná vzducholoď (F. Zeppelin) 1903 – první letadlo (bratři Wrightové) průkopníci: Blériot, Junkers, Kašpar

17 Technika - zpočátku jen balóny a vzducholodě
Vzduchoplavba - zpočátku jen balóny a vzducholodě 1900 – první pevná vzducholoď (F. Zeppelin) 1903 – první letadlo (bratři Wrightové) průkopníci: Blériot, Junkers, Kašpar

18 Použité obrázky Všechny uveřejněné odkazy [cit
Použité obrázky Všechny uveřejněné odkazy [cit ] dostupné na WWW viz. tabulka pořadí licence WWW 1 Wikimedia Commons < 2 < 3 < 4 < 5 < 6 < 7 < 8 < 9 < 10 < 11 <

19 Použité obrázky Všechny uveřejněné odkazy [cit
Použité obrázky Všechny uveřejněné odkazy [cit ] dostupné na WWW viz. tabulka pořadí licence WWW 12 Wikimedia Commons < 13 < 14 < 15 < 16 < 17 < 18 < 19 < 20 < 21 < 22 <

20 Použité obrázky Všechny uveřejněné odkazy [cit
Použité obrázky Všechny uveřejněné odkazy [cit ] dostupné na WWW viz. tabulka pořadí licence WWW 23 Wikimedia Commons < 24 < 25 < 26 < 27 < Zdroje Hlavačka, Milan: Dějepis 3 pro gymnázia a střední školy. Praha : SPN, ISBN


Stáhnout ppt "Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.2887 Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“"

Podobné prezentace


Reklamy Google