Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Předpony s-, z- Základní škola a Mateřská škola
Knínice u Boskovic, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ číslo DUMu: VY_32_INOVACE_14_CJ5_Predpony_SZ Tématický celek: Český jazyk a literatura Autor: Mgr. Eva Vlachová
2
Anotace: Materiál je určen k výuce českého jazyka v 5. ročníku základní školy, tematický okruh stavba slova, téma předpony s-, z- Využití: Materiál lze využít pro vyvození nového učiva nebo procvičování na interaktivní tabuli pod vedením učitele nebo jako samostatnou práci žáků na PC. Při samostatné práci je teoretická část pro žáka opakováním, doplňovací část umožňuje po kliknutí okamžitou kontrolu. Materiál je doplněn obrázky, které slouží pro lepší představu vhodnosti předpon. Září 2012
3
Předpona s- Předponu s- píšeme ve slovech, která vyjadřují směřování shora dolů, z povrchu pryč nebo dohromady. dohromady shora dolů z povrchu pryč
4
Předpona z- Předponu z- píšeme ve slovech, která vyjadřují změnu nebo dokončení děje. zlomit ztratil se zkalená voda
5
Rozhodni, zda slova, která se liší pouze předponou s-,z- mají stejný nebo různý význam
Jirka sbil z prkének poličku. Shlíželi jsme z rozhledny. Smazal tabuli. Nepřátelé sjednali mír. Proč jsi zbil kamaráda? Zhlédli jsme nový film. Zmazal si boty. Pan učitel zjednal pořádek.
6
Odůvodni a doplň předpony s-, z-
_lomil si nohu _ničí _ balil kufr zlomil si nohu zničí sbalil kufr _rážel ořechy _hodil tužku ze stolu. srážel ořechy Shodil tužku ze stolu. _fouknul svíčku _padlo jablko sfouknul svíčku spadlo jablko kořeny _rostly kořeny srostly
7
Zdroje: Obrázky: Nástroje sady Microsoft Office 2011:
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.