Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilBedřich Kubíček
1
KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ MORAVSKOSLEZSKÉHO KRAJE Čtenářská a matematická gramotnost
Andrea Nytrová
2
Analýza potřeb škol Hlavní zjištění MG SOU, SOŠ i VOŠ by nejvíce pomohla finanční podpora pro možné půlení hodin matematiky a prostředky pro personální zajištění konzult. hodin pro žáky se spec. vzděl. potřebami. SOU dále společně s VOŠ zdůrazňují potřebu rozvoje matematické gramotnosti napříč všemi předměty. SOŠ a VOŠ by dále pomohly výukové materiály na podporu p ropojení matematiky s běžným životem. Hlavní zjištění ČG SOU a SOŠ by nejvíce pomohla podpora gramotnosti napříč jednotlivými předměty, systematická práce žáků s odbornými texty a dostatečné prostředky na nákup knih. VOŠ zdůrazňují potřebu podpory gramotnosti napříč předměty (100 %), prostředků pro personální a materiální zajištění práce se žáky se zájmem o literaturu (67 %) a dostatečných prostředků na nákup knih (67 %).
3
Prioritizace Potřeby s nejvyšší důležitostí rozvíjet příp. navázat spolupráci škol a zaměstnavatelů propojit odbornou výuku ve školách s praxí ve firmách, včetně stáží pedagogů ve firmách zajistit kvalitní personální a materiální zázemí odborných škol popularizovat odborné školství ve spolupráci se sociálními partnery se zapojením rodičů, ZŠ a výchovných poradců realizovat další vzdělávání pedagogů odborných předmětů a praktického vyučování ve spolupráci se zaměstnavateli
4
Prioritizace Potřeby s nejvyšší důležitostí zlepšit matematickou a čtenářskou gramotnost podpora čtenářské gramotnosti napříč vzděláváním realizovat vzdělávání pedagogů v těchto oblastech personální a materiální zajištění konzultací pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami v oblastičtenářské a matematické gramotnosti
5
Prioritizace Potřeby se střední důležitostí podporovat rozvoj matematického a logického myšlení zatraktivnit matematické vzdělávání Potřeby s nižší důležitostí analyzovat možné příčiny současného stavu matematické gramotnosti a matematického vzdělávání v našem kraji
6
Návrh řešení Dílčí cíl CH 1.1: Zlepšit matematickou a čtenářskou gramotnost Kritérium splnění: Alespoň 20 % středních škol zrealizuje některou formu podpory čtenářské a matematické gramotnosti: Podpora čtenářské gramotnosti napříč vzděláváním. Personální a materiální zajištění konzultací pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami v oblasti čtenářské a matematické gramotnosti. Realizace vzdělávání pedagogů v této oblasti. Činnosti (aktivity) Předpoklady realizace Zapojené subjekty Termín CH 1.1.1 Realizace projektů zjednodušených forem vykazování zaměřených na aktivity podpory čtenářské a matematické gramotnosti Vyhlášení odpovídajících výzev Zájem škol o příslušné výzvy SŠ V závislosti na termínu výzvy CH 1.1.2 Realizace krajského projektu zaměřeného na tematická partnerství v oblasti rozvoje matematické gramotnosti Vyhlášení odpovídající výzvy Zájem škol o zapojení do projektu MSK, SŠ, KVIC, příp. VŠ
7
Děkuji za pozornost. andrea.nytrova@msk.cz
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.