Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ MORAVSKOSLEZSKÉHO KRAJE Čtenářská a matematická gramotnost Andrea Nytrová 14.02.2017.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ MORAVSKOSLEZSKÉHO KRAJE Čtenářská a matematická gramotnost Andrea Nytrová 14.02.2017."— Transkript prezentace:

1 KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ MORAVSKOSLEZSKÉHO KRAJE Čtenářská a matematická gramotnost
Andrea Nytrová

2 Analýza potřeb škol Hlavní zjištění MG SOU, SOŠ i VOŠ by nejvíce pomohla finanční podpora pro možné půlení hodin matematiky a prostředky pro personální zajištění konzult. hodin pro žáky se spec. vzděl. potřebami. SOU dále společně s VOŠ zdůrazňují potřebu rozvoje matematické gramotnosti napříč všemi předměty. SOŠ a VOŠ by dále pomohly výukové materiály na podporu p ropojení matematiky s běžným životem. Hlavní zjištění ČG SOU a SOŠ by nejvíce pomohla podpora gramotnosti napříč jednotlivými předměty, systematická práce žáků s odbornými texty a dostatečné prostředky na nákup knih. VOŠ zdůrazňují potřebu podpory gramotnosti napříč předměty (100 %), prostředků pro personální a materiální zajištění práce se žáky se zájmem o literaturu (67 %) a dostatečných prostředků na nákup knih (67 %).

3 Prioritizace Potřeby s nejvyšší důležitostí  rozvíjet příp. navázat spolupráci škol a zaměstnavatelů  propojit odbornou výuku ve školách s praxí ve firmách, včetně stáží pedagogů ve firmách  zajistit kvalitní personální a materiální zázemí odborných škol  popularizovat odborné školství ve spolupráci se sociálními partnery se zapojením rodičů, ZŠ a výchovných poradců  realizovat další vzdělávání pedagogů odborných předmětů a praktického vyučování ve spolupráci se zaměstnavateli

4 Prioritizace Potřeby s nejvyšší důležitostí  zlepšit matematickou a čtenářskou gramotnost  podpora čtenářské gramotnosti napříč vzděláváním  realizovat vzdělávání pedagogů v těchto oblastech  personální a materiální zajištění konzultací pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami v oblastičtenářské a matematické gramotnosti

5 Prioritizace Potřeby se střední důležitostí  podporovat rozvoj matematického a logického myšlení  zatraktivnit matematické vzdělávání Potřeby s nižší důležitostí  analyzovat možné příčiny současného stavu matematické gramotnosti a matematického vzdělávání v našem kraji

6 Návrh řešení Dílčí cíl CH 1.1: Zlepšit matematickou a čtenářskou gramotnost Kritérium splnění: Alespoň 20 % středních škol zrealizuje některou formu podpory čtenářské a matematické gramotnosti: Podpora čtenářské gramotnosti napříč vzděláváním. Personální a materiální zajištění konzultací pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami v oblasti čtenářské a matematické gramotnosti. Realizace vzdělávání pedagogů v této oblasti. Činnosti (aktivity) Předpoklady realizace Zapojené subjekty Termín CH 1.1.1 Realizace projektů zjednodušených forem vykazování zaměřených na aktivity podpory čtenářské a matematické gramotnosti Vyhlášení odpovídajících výzev Zájem škol o příslušné výzvy V závislosti na termínu výzvy CH 1.1.2 Realizace krajského projektu zaměřeného na tematická partnerství v oblasti rozvoje matematické gramotnosti Vyhlášení odpovídající výzvy Zájem škol o zapojení do projektu MSK, SŠ, KVIC, příp. VŠ

7 Děkuji za pozornost. andrea.nytrova@msk.cz


Stáhnout ppt "KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ MORAVSKOSLEZSKÉHO KRAJE Čtenářská a matematická gramotnost Andrea Nytrová 14.02.2017."

Podobné prezentace


Reklamy Google