Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   "— Transkript prezentace:

1 METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost    Projekt: Moderní výuka  Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/  Číslo DUM: VY_32_INOVACE_5.3.07  Jméno autora: Mgr. Jarmila Gécová  Datum, období, kdy byl vytvořen: listopad 2011  Název práce: Řecko  Předmět, pro který je VM určen: Vv  Ročník, pro který je VM určen: 6.  Časová dotace: 1 h Vzdělávací oblast, tematický okruh, téma: Umění a kultura Kresba Řecko   Metodický list, anotace- výstižný popis způsobu použití VM ve výuce: Prezentace je výukovým materiálem k prohlubování vědomostí o umění starověkého Řecka (mezipředmětové vztahy)  Pomůcky: Prezentace, ukázky keramiky

2 Řecko

3 Obecně Dórové Řecko nebylo jednotnou zemí, bylo to sdružení městských
kolem roku 1100 p. n. l. přicházejí na území Řecka Dórové Řecko nebylo jednotnou zemí, bylo to sdružení městských států: - společná mytologie - kultura - politika (např. Athény, Sparta, Korint,…) každý měl svého krále jednota městských států se projevila na přelomu 6. a 5. st. p. n. l. = OBRANNÉ VÁLKY S PERSIÍ Obecně

4 Mapa

5 Architektura -iÓnský -korintský základní řecká stavba - chrám
jeho základem je megaron- velký sál se sloupovím existovalo mnoho typů chrámů ANTY = prodloužené boční zdi u první síně nazývanou pronaos, navazující na druhou naos všechny chrámy měly trojúhelníkovité štíty stavební slohy -dórský -iÓnský -korintský Architektura

6 Řecký chrám

7 Aquaduct na ostrově Lesbos
Aquaduct na ostrově Lesbos

8

9 Sochařství 2 druhy soch 1) kúros
postava nahého chlapce s vykročenou nohou a tzv. archaickým úsměvem bylo dovoleno zobrazovat bohy a vítěze olympijských her 2) koré socha dívky oblečené podle dórské nebo iónské módy největší rozvoj sochařství - po vítězných válkách s Persií ze slavných soch se téměř nic nedochovalo, většinu známe z pozdějších římských kopií Sochařství

10

11 Diova socha v Olympii

12 Malířství rozvíjelo se DESKOVÉ malířství, fresky a mozaika - představu o nich si můžeme udělat díky římským malbám a zbytkům řeckých váz významní malíři - POLYGNOTOS, APOLLODOROS VÁZovÉ MALÍŘSTVÍ centra Athény a Korint malovalo se na vázy nejrůznějších tvarů

13 ve 4. st. p. n. l. vázové malířství upadá
černo figurový styl na vypálenou červenou vázu se malovaly černé postavy, do kterých se vyryly detaily červeno figurový styl na červenou vypálenou vázu se nanesla černá barva, do které se vyškrabávaly postavy ve 4. st. p. n. l. vázové malířství upadá

14

15


Stáhnout ppt "METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   "

Podobné prezentace


Reklamy Google