Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Průvodce CR a skupiny návštěvníků
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana Pauserová. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků (NÚV).
2
Pozorování a hodnocení návštěvníků CR
metoda pozorování: záměrné vnímání účastníků získání informací o jednotlivých členech skupiny sledování: držení těla úprava zevnějšku oblečení výraz tváře
3
Turisté Turisté na Karlově mostě – Praha
Turisté pod Eiffelovou věží – Paříž
4
Styl práce průvodce CR podle přístupu k návštěvníkům
autokratický přístup: negativní typ průvodce průvodce: rozhoduje sám neumožňuje spoluúčast kolektivu nezajímá se o názory klientů distancuje se od návštěvníků je panovačný
5
Styl práce průvodce CR podle přístupu k návštěvníkům
liberální přístup způsobuje dezorganizaci a chaos průvodce nespolupracuje se skupinou kontakt se skupinou pouze při zajišťování závazného programu nechává skupině úplnou volnost nestačí na práci průvodce má minimální podíl na úspěchu zájezdu
6
Styl práce průvodce CR podle přístupu k návštěvníkům
demokratický přístup: průvodce: spolupracuje se skupinou respektuje názory a náměty klientů využívá motivaci kázeň skupiny dosáhne podřízení zájmů členů zájmům skupiny
7
Průvodce ve vztahu s klienty
nesmí projevovat nadřazenost spolupracuje se všemi členy skupiny, vytváří přátelskou atmosféru nebrání vzniku menších skupin (4–6 členů), které lidé upřednostňují menší skupiny ulehčují průvodci práci
8
Skupiny návštěvníků CR
9
Dělení skupin návštěvníků CR podle vzniku
formální skupiny: vznik za nějakým účelem platí v nich pravidla kompaktní neosobní charakter pracoviště, školy pro práci průvodce lepší skupina z jednoho podniku, ale nebezpečí „ponorkové nemoci“
10
Dělení skupin návštěvníků CR podle vzniku
smíšené: z jednotlivců přihlášených na zájezd vysoký stupeň anonymity někteří účastníci ztrácejí zábrany přístup průvodce k účastníkům, kteří ztrácejí zábrany: diferencovaný a individuální, snaha o zmírnění jejich negativního vlivu na ostatní
11
Dělení skupin návštěvníků CR podle vzniku
neformální: spontánní vznik na základě zájmových, citových vazeb vznik při zájezdech zaměřených na turistiku a na aktivní využívání volného času emocionální, společenské, kulturní zážitky
12
Kontrolní otázky: Jaký přístup k návštěvníkům uplatňuje negativní typ průvodce? autokratický přístup Co způsobuje ve skupině liberální přístup průvodce? dezorganizaci a chaos Jaký přístup průvodce ke skupině je nejvhodnější? demokratický
13
Jak se dělí skupiny návštěvníků podle vzniku?
formální, neformální, smíšené Jakou metodu užívá průvodce pro získání informací o jednotlivých členech skupiny? metodu pozorování
14
Zdroje: ORIEŠKA, J. Metodika činnosti průvodce cestovního ruchu. 6. přepracované a doplněné vydání. Praha: Idea servis, ISBN LASZAY, Björn. [cit ]. Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW: < C3%BCcke.jpg> MOONSOLEIL. [cit ]. Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW: < FUNDACIOESPLAIGIRONA. [cit ]. Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW: < C3%B3_Esplai_Girona.JPG?uselang=cs>
15
JOXEMAI. [cit ]. Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW: < ang=cs> BÖHRINGER. [cit ]. Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW: < KRIPLOZOIK. [cit ]. Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW: < [cit ]. Dostupný pod licencí Public domain na WWW: <
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.