Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Průvodce CR a skupiny návštěvníků

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Průvodce CR a skupiny návštěvníků"— Transkript prezentace:

1 Průvodce CR a skupiny návštěvníků
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana Pauserová. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků (NÚV).

2 Pozorování a hodnocení návštěvníků CR
metoda pozorování: záměrné vnímání účastníků získání informací o jednotlivých členech skupiny sledování: držení těla úprava zevnějšku oblečení výraz tváře

3 Turisté Turisté na Karlově mostě – Praha
Turisté pod Eiffelovou věží – Paříž

4 Styl práce průvodce CR podle přístupu k návštěvníkům
autokratický přístup: negativní typ průvodce průvodce: rozhoduje sám neumožňuje spoluúčast kolektivu nezajímá se o názory klientů distancuje se od návštěvníků je panovačný

5 Styl práce průvodce CR podle přístupu k návštěvníkům
liberální přístup způsobuje dezorganizaci a chaos průvodce nespolupracuje se skupinou kontakt se skupinou pouze při zajišťování závazného programu nechává skupině úplnou volnost nestačí na práci průvodce má minimální podíl na úspěchu zájezdu

6 Styl práce průvodce CR podle přístupu k návštěvníkům
demokratický přístup: průvodce: spolupracuje se skupinou respektuje názory a náměty klientů využívá motivaci kázeň skupiny dosáhne podřízení zájmů členů zájmům skupiny

7 Průvodce ve vztahu s klienty
nesmí projevovat nadřazenost spolupracuje se všemi členy skupiny, vytváří přátelskou atmosféru nebrání vzniku menších skupin (4–6 členů), které lidé upřednostňují menší skupiny ulehčují průvodci práci

8 Skupiny návštěvníků CR

9 Dělení skupin návštěvníků CR podle vzniku
formální skupiny: vznik za nějakým účelem platí v nich pravidla kompaktní neosobní charakter pracoviště, školy pro práci průvodce lepší skupina z jednoho podniku, ale nebezpečí „ponorkové nemoci“

10 Dělení skupin návštěvníků CR podle vzniku
smíšené: z jednotlivců přihlášených na zájezd vysoký stupeň anonymity někteří účastníci ztrácejí zábrany přístup průvodce k účastníkům, kteří ztrácejí zábrany: diferencovaný a individuální, snaha o zmírnění jejich negativního vlivu na ostatní

11 Dělení skupin návštěvníků CR podle vzniku
neformální: spontánní vznik na základě zájmových, citových vazeb vznik při zájezdech zaměřených na turistiku a na aktivní využívání volného času emocionální, společenské, kulturní zážitky

12 Kontrolní otázky: Jaký přístup k návštěvníkům uplatňuje negativní typ průvodce? autokratický přístup Co způsobuje ve skupině liberální přístup průvodce? dezorganizaci a chaos Jaký přístup průvodce ke skupině je nejvhodnější? demokratický

13 Jak se dělí skupiny návštěvníků podle vzniku?
formální, neformální, smíšené Jakou metodu užívá průvodce pro získání informací o jednotlivých členech skupiny? metodu pozorování

14 Zdroje: ORIEŠKA, J. Metodika činnosti průvodce cestovního ruchu. 6. přepracované a doplněné vydání. Praha: Idea servis, ISBN LASZAY, Björn. [cit ]. Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW: < C3%BCcke.jpg> MOONSOLEIL. [cit ]. Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW: < FUNDACIOESPLAIGIRONA. [cit ]. Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW: < C3%B3_Esplai_Girona.JPG?uselang=cs>

15 JOXEMAI. [cit ]. Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW: < ang=cs> BÖHRINGER. [cit ]. Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW: < KRIPLOZOIK. [cit ]. Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW: < [cit ]. Dostupný pod licencí Public domain na WWW: <


Stáhnout ppt "Průvodce CR a skupiny návštěvníků"

Podobné prezentace


Reklamy Google