Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Trhy kulturního dědictví a umění
V neziskovém sektoru a v komerční oblasti
2
Art marketing Kulturní organizace, umělecké agentury
Výtvarné umění (fine arts) Reprodukční umění Mediální umění Film Multimediální umění Literatura, hudba jako dílo Obchod s autorskými právy Nakladatelská a vydavatelská činnost Architektura Kulturní instituce, památky Sponzoring a mecenášství Využití umělců, uměleckých děl pro reklamní a marketingové účely
3
Kulturní dědictví Nezisková oblast Obchod s uměním – komerční oblast
4
Subjekty na trzích s uměním
Tvůrci Zprostředkovatelé Zájemci
5
Užití díla Koupě díla plní funkce: Prohlížení plní funkce: investice
dekorace, estetický motiv prestiž Prohlížení plní funkce: výchovná vzdělávací estetická zábavná
6
Kulturní dědictví Hmotné Nehmotné Živé Neživé
7
Typy muzeí a možnosti marketingu – „PRODUKT“
Všeobecná muzea Umělecká muzea a galerie Historická muzea Památky a historická místa Muzea vědy, techniky a technologie Antropologická a etnografická muzea Zoologické a botanické zahrady Speciální monotématická muzea Velká, tzv. encyklopedická muzea Malá muzea lokálního významu
8
MOUSEION, MÚSEION, MUSAION
Chrám múz Bohyň inspirace Patronek umění
9
Soukromé sbírky a jejich přístupnost.
Katolická církev, Sixtus IV, 15. stol. Renesance, světská orientace, příroda, vynálezy Královské rodiny, sir Ashton Lever, 1774 1759 British Museum 1793 Louvre
10
Komerční art marketing
Potřeba díla Způsobilost díla Disponibilita díla
11
Trh s uměním Primární trh Sekundární trh
12
Primární trh Vznik díla Soukromé agentury Prodej z ateliéru
Z popudu umělce Dílo na zakázku Soukromé agentury Prodej z ateliéru Internetoví prodejci Prodejní galerie
13
Sekundární trh Prodejní galerie Aukční síně a domy
Sotheby’s Christie’s Dorotheum Soukromí zprostředkovatelé Starožitníci Znalci
14
The Art Loss Register
15
Poslání muzeí vs. střet zájmů
Sbírat Uchovávat Zkoumat Vystavovat Vzdělávat
16
Nabídka muzeí Vlastní sbírky Mimořádné programy
17
Typologie muzeí podle tržní orientace
Tradiční muzea Tradiční muzea modifikovaná Technická a vědeckotechnická muzea a centra Muzea jako místní kulturní centra Muzea řízená kurátory Muzea tržně orientovaná
18
Trh s uměním, jeho subjekty a funkce
Analýza prostředí Vnitřní prostředí Tržní prostředí Legislativní prostředí a další regulace Konkurenční prostředí Makroprostředí
19
Konkurence Konkurence v oblasti přání Generická konkurence
Konkurence formy Konkurence mezi organizacemi Kooperace
20
Děkuji Vám za pozornost
Celý text najdete na Odkaz: Přednášky pro VŠE a FF UK Arts_2_Trhy Nebo stránky učitelů © Radka Johnová, 2007
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.