Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám"— Transkript prezentace:

1 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Název školy Střední škola elektrostavební a dřevozpracující, Frýdek-Místek, příspěvková organizace Adresa školy Pionýrů 2069, Frýdek-Místek Název operačního programu OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ Označení vzdělávacího materiálu VY_ 32_ INOVACE_ 14_41BlaJ-5 Název tematické oblasti (sady) Testy z českého jazyka a literatury Název vzdělávacího materiálu Souhrnné opakování 5 Druh učebního materiálu test Anotace Test je určen na prověření znalostí z literatury a gramatiky Klíčová slova Poláček, Hrabal, Petronius Aristoteles, přísudek, přívlastek, básník Vzdělávací obor, pro který je materiál určen Obory s maturitní zkouškou – typ M Ročník IV. Typická věková skupina let Speciální vzdělávací potřeby žádné Autor Mgr. Blahutová Jarmila Zhotoveno, (datum/období) Celková velikost 360kB Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Blahutová Jarmila. Dostupné z portálu

2 1. Správně chronologicky seřazeny osobnosti jsou:
a) Jirásek, Hrabal, Blahoslav, Němcová, Hus, Poláček b) Blahoslav, Hus, Jirásek, Němcová, Poláček, Hrabal c) Hus, Blahoslav, Jirásek, Němcová, Poláček, Hrabal d) Hus, Blahoslav, Němcová, Jirásek, Poláček, Hrabal

3 2. Ve které větě je porušena shoda přísudku s podmětem?
a) Ledoborci vypluli na širé moře. b) Loďky se proplétaly mezi útesy. c) Splašení koně utíkaly a poskakující vůz vlekly za sebou. d) Co nás ty děti natrápily !

4 3. Poetismus a) staví na podvědomí, fantazii
b) je ovlivněn Freudovou psychoanalýzou c) má revoluční charakter a výlučně optimistický ráz d) využívá metodu volné asociace představ

5 4. Do které z následujících vět je nutné doplnit výraz naší, aby byla věta napsaná správně?
a) Vyslechli zprávu o ……….. zkušenosti. b) Vyprávěli o návštěvě ……… chalupy. c) Primátor přijal ……….. školní delegaci. d) Chodí si pro radu k ………. Mamince.

6 5. Ve které z následujících vět nelze nahradit neshodný přívlastek shodným?
a) Ochutnali jahody ze zahrady. b) Minula nás žena v klobouku. c) Vykračoval si cestou lesem. d) To je zpráva pro studenty střední školy

7 6. Komu se říkalo v antice rozhodčí ve věcech vkusu:
a) Petronius b) Aristoteles c) Sokrates d) Platon

8 7. Autorem Lidské komedie je:
a) A. S. Puškin b) Honoré de Balzac c) F. Petrarca d) I. Olbracht

9 8. Ve kterém z následujících souvětí je poměr mezi větami důsledkovými?
a) Špačci nám často sezobou celou úrodu, neboť jim v tom nikdo nezabrání. b) Přišel jsem pozdě na vyučování, protože nám nejel výtah. c) Neměl jsem dost peněz na nové CD, a tak jsem si půjčil od kamaráda. d) Náš kocour si buď někde líže rány z předchozích bitek, nebo se nám již nadobro ztratil.

10 9. Ve kterém z následujících slovních spojení nelze použít slovo ‚ stornovat‘:
a) stornovat platební příkaz v bance b) stornovat nepříznivé počasí c) stornovat obchodní ujednání d) stornovat objednávku

11 10. Vychovatelem Alexandra Makedonského byl:
a) Aischylos b) Aristoteles c) Augustus d) Aristofanes

12 11. Kdo z těchto autorů psal komedie?
a) Sapfó b) Aischylos c) Plautus d) Ezop

13 12. Slovo ‚stromoví‘ patří mezi podstatná jména:
a) látková b) hromadná c) abstraktní d) pomnožná

14


Stáhnout ppt "Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám"

Podobné prezentace


Reklamy Google