Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilDominik Špringl
1
VY_32_INOVACE_CH.8.A.13-20 Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr. Tereza Hrabkovská Název materiálu: VY_32_INOVACE_CH.8.A.13_pH Název: pH Číslo operačního programu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: PRIMA ŠKOLA Vzdělávací oblast/obor: Člověk a příroda/Chemie Tematický okruh/téma: Kyseliny a zásady/pH Vytvořeno: ANOTACE: Materiál je určen pro žáky 8. ročníku a slouží k výkladu nového učiva.
2
Opakování Které látky nazýváme kyseliny? Které látky nazýváme zásady?
Jaké bezpečnostní zásady dodržujeme, při práci s koncentrovanými kyselinami či zásadami? Jak budeš postupovat při ředění kyselin?
3
Jak ale orientačně zjistit o jakou látku se jedná?
Zda se jedná o kyselinu či zásadu nám udávají látky, které mění své zbarvení v kyselém nebo zásaditém prostředí. Tyto látky nazýváme indikátory. Zásady a kyseliny se liší svou sílou.
4
Barevné indikátory Jako indikátor můžeme použít např. výluh z červeného zelí. Při okyselení roztoku mění barvu z modré na červenou. Jednoduchým indikátorem je lakmusový papírek. Barevné indikátory nám ovšem neurčí o jak silnou kyselinu nebo zásadu se jedná.
5
Universální indikátorový papírek
V chemii se používá universální indikátorový papírek (UIP). Papírky reagují různým zbarvením na hodnotu pH látky. pH nabývá hodnot od 0 do 14. pH stupnice –rozmezí hodnot 0 – 14 KYSELÉ pH (kyseliny, citron, ocet) ZÁSADITÉ pH (zásady, amoniak) NEUTRÁLNÍ pH (voda)
6
Kyselé roztoky pH < 7 Neutrální roztoky pH = 7 Zásadité roztoky pH > 7
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.