Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   "— Transkript prezentace:

1 METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost    Projekt: Moderní výuka  Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/  Číslo DUM: VY_ 32_INOVACE_  Jméno autora: Mgr. Marie Píšová  Datum, období, kdy byl vytvořen: duben2013  Název práce: Procenta – počítání zpaměti  Předmět, pro který je VM určen: Cvičení z matematiky  Ročník, pro který je VM určen: sedmý  Časová dotace: 1 h Vzdělávací oblast, tematický okruh, téma: Matematika a její aplikace – Cvičení z matematiky – Procenta Metodický list, anotace- výstižný popis způsobu použití VM ve výuce: Prezentace je pracovním materiálem k upevnění znalostí o procentech a možnosti určování procentové části, základu či počtu procent zpaměti Pomůcky: dataprojektor, sešit, psací potřeby

2 Procenta Základ = 100% 1 procento ze základu = 1 setina ze základu
1 % ze základu = ze základu 1 % ze základu = 0,01 základu

3 Určování procentové části
100% ……. základ 50 % = polovina ze 100 % (100 : 2) ….. základ : 2 25 % = čtvrtina ze 100 % (100 : 4) ….. základ : 4 20 % = pětina ze 100 % (100 : 20) ….. základ : 5 10 % = desetina ze 100% (100 : 10)….základ : 10 5% = dvacetina ze 100% (100 : 5) ….. základ : 20 2% = padesátina ze 100% (100:50) …..základ : 50 1% = setina ze 100% (100 : 100) ….. základ : 100

4 Vylušti Šifrovací tabulka: Příklady: A Č O S T V % 3 0,08 80 7 70 10 8
10 % z 80 25 % z 320 2 % z 500 5 % z 60 1 % z 8 50 % z 6 20 % z 35 7 % z 1000 Výsledek Písmeno

5 Určování základu Celek (základ) = 100%
(celek má dvě poloviny, pět pětin, deset desetin, …) 50 % je x → polovina je x → celek je 2 . x 25 % je x → čtvrtina je x → celek je 4 . x 20 % je x → pětina je x → celek je 5 . x 10 % je x → desetina je x → celek je 10 . x 5 % je x → dvacetina je x → celek je 20 . x 2 % je x → padesátina je x → celek je 50 . x 1 % je x → setina je x → celek je x

6 Vylušti Šifrovací tabulka: Příklady: A D L K Z 60 24 600 240 28
25 % je 7 10 % je 6 5 % je 12 20 % je 120 1 % je 0,6 50 % je 12 Výsledek Písmeno

7 Určování počtu procent
Dělením zjistíme, jakou částí základu je dané číslo x x je polovina základu → polovina ze 100 % → 50 % x je čtvrtina základu → čtvrtina ze 100 % → 25 % x je pětina základu → pětina ze 100 % → 20 % x je desetina základu → desetina ze 100 % → 10 % x je dvacetina základu → dvacetina ze 100 % → 5 % x je padesátina základu → padesátina ze 100 % → 2 % x je setina základu → setina ze 100 % → 1 %

8 Vylušti Šifrovací tabulka: Příklady: Č E O P T % 25 % 5 % 20 % 50 %
25 % 5 % 20 % 50 % 2 % 10 % Příklad 4 z 8 7 z 35 6 z 24 4 z 80 5 z 250 8 z 80 Výsledek Písmeno


Stáhnout ppt "METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   "

Podobné prezentace


Reklamy Google