Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Tvorba marketingového mixu
CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o. Hradecká 1151, Hradec Králové Tvorba marketingového mixu Hradec Králové
2
Tento učební materiál vznikl za podpory OPVK 1.5
Název školy CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o. Číslo projektu CZ 1.07/1.5.00/ Název projektu Moderní škola Číslo DUM CSA_OPVK15_044 Předmět Marketing Tematický celek Marketingové nástroje Název materiálu Tvorba marketingového mixu Autor Ing. Iva Kovaříková Datum ověření, třída , 3. A Časová dotace 45 min Pomůcky PC, projektor Vzdělávací cíl Představit žákům marketingové nástroje, na konkrétních příkladech objasnit jejich použití v praxi. Cílem je chápat uvedené nástroje ve všech souvislostech. Aktivizovat žáky k uvádění konkrétních příkladů, kdy a jaký nástroj použít pro prosperitu firmy.
3
Tvorba marketingového mixu
4
Čtyři P Produkt (Product) Cena (Price) Místo (Place)
Propagace (Promotion)
5
Tato koncepce se na trh dívá z hlediska
prodávajícího, nikoli kupujícího. Zvažuje-li kupující nějakou nabídku, nemusí ji vidět očima prodávajícího. Každé z výše uvedených 4 P je možné označit z pohledu kupujícího jako 4 C.
6
Čtyři C 1. Hodnota z hlediska zákazníka (Customer Value)
2. Náklady pro zákazníka ( Cost to the Customer) 3. Pohodlí (Convenience) 4. Komunikace (Communication)
7
Zákazníci se zajímají nejen o cenu, ale o celkové náklady, které musí vynaložit na získání produktu.
Neočekávají pouhou propagaci, ale vyžadují dvousměrnou komunikaci. Marketingoví specialisté tudíž musí nejdříve promyslet zákaznická 4C, a poté na nich vystavět svá 4P.
8
Produkt Rozmanitost Jakost Design Funkce Značka Balení Služby Záruka
Vrácení výrobku
9
Cena Ceníková cena Slevy Srážky – rabaty Termín placení
Úvěrové podmínky
10
Místo Distribuční cesty Sortiment Pokrytí Lokality Zásoby Doprava
11
Propagace Reklama (advertising) Prodejní personál, osobní prodej
Podpora prodeje (sales promotion) Reklama (advertising) Prodejní personál, osobní prodej Práce s veřejností (Public relations) Přímý marketing (direct marketing) Sponzoring
12
Závěr Otázka nezní, zda bychom měli mít čtyři, šest nebo dokonce deset P (kritici tvrdí, že koncepce 4P opomíjí nebo nedostatečně zdůrazňuje jisté důležité činnosti, jako např. politiku, veřejné mínění apod.), ale jde spíše o to, jaký rámec je pro tvorbu marketingové strategie nejužitečnější.
13
Zdroj: KOTLER, Philip. Marketing podle Kotlera: jak vytvářet a ovládnout nové trhy. Vyd. 1. Praha: Management Press, 2000, 258 s. ISBN
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.