Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Masová média jako mediální instituce
2.2
2
Mediální instituce/organizace (2.2.)
Mediální instituce/organizace (2.2.) 04/04/11 -Instituce jsou ZPŮSOB, jak se provádí určitá činnost. Organizace jsou STRUKTURY LIDÍ, kteří činnost přímo provádějí a také VÝROBNÍ POSTUPY. Mediální organizace mají svou byrokratickou strukturu, hierarchii. Za každým výrobkem stojí komplikovaná organizační struktura různých profesí (grafici, tiskaři, scénáristé, osvětlovači atd.). Mediální organizace je konkrétní jednotkou instituce. 2
3
Masově mediální instituce(McQuail) 2.2.
hlavní činností je produkce a distribuce symbolických obsahů média operují ve veřejné sféře a jsou podle toho regulována zapojení podavatele i příjmce je dobrovolné jejich organizace je svou formou profesionální a byrokratická média jsou svobodná a současně nejsou nadána žádnou mocí
4
Klasifikace znaků (Ch.S. Peirce)-symbolický obsah (2.2.)
Pierce rozlišuje 3 typy znaků podle jejich vztahů k objektům zn. ikonické » znak se podobá svému objektu (fotografie, filmový záběr, panáček na WC) zn. indexové » přímé spojení či vztah s objektem (kouř » indexem ohně) zn. symbolické »nepodobají se objektu, ani nemají přímé spojení; symbol komunikuje na základě dohody, že bude něco zastupovat (slovo, číslo)
5
Mediální publikum (počatky)2.2.:
Mediální publikum (počatky)2.2.: 04/04/11 Počatky: Publikum mediální (nejbližší angl. ekvivalent je „audience“, něm. „publikum“ ) = označení institucionalizovaného kolektivního uživatele či příjemce nějakého sdělení. Český nejbližší ekvivalent je obecenstvo (i když pro obecenstvo je typická jednota místa a času (jsou to diváci, kteří se shromáždili)).- řecké divadlo a římské divadlo. -Význam řecko-římského vynálezu spočívá v předznamenání řady rysů současných med. publik: - plánování a organizace sledování a poslechu, veřejný charakter těchto událostí - světský obsah představení - hlavním účelem bylo potěšní, zábava a poučení dobrovolné a individuální akty volby určující, čemu bude jedinec věnovat pozornost. Z tohoto pohledu bylo publikum jako soubor pozorovatelů veřejných události institucionalizováno již před více než dvěma tisíci let. 5
6
Mediální publikum (současnost)2.2.:
Mediální publikum (současnost)2.2.: 04/04/11 b. Publikum mediální je institucionálním kolektivním uživatelem či příjemcem nějakého sdělení produkovaného médií. technika dnes umožňuje, že obecenstvo nemusí být shromážděno na jednom místě a v určitém čase. 6
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.