Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Banketní obsluha Název školy SŠHS Kroměříž Číslo projektu
CZ.1.07/1.5.00/ Autor Andrea Mišurcová Název šablony III/2 – inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název DUMu TEO B Stupeň a typ vzdělávání Odborné vzdělávání Vzdělávací oblast Služby Vzdělávací obor Technika obsluhy Vzdělávací okruh Banket Druh učebního materiálu Prezentace, test Cílová skupina Žák, let Anotace Prezentace komplexně seznamuje žáky s banketní obsluhou , zásadami Speciální vzdělávací potřeby - žádné - Klíčová slova Datum Datum vytvoření –
2
Banketní obsluha: Používá se při hostinách pro větší počet hostů
Pokrmy se expedují z kuchyně na společných mísách, polévky v terinách, šťávy a omáčky v omáčnících Podává se jednotné menu Číšníci překládají a nabízí pokrmy z levé strany na předem založené talíře
3
Slavnostní tabule
4
Banketní obsluha - zásady
Obsluhující personál má společné nástupy i odchody , které zvyšují atraktivnost obsluhy Plynulým nástupem se v řadách po každé straně stolu zastaví až u čestných míst hostů Obrátí se čelem k vedoucímu banketu a až na jeho pokyn začnou servírovat Servis probíhá stejným tempem a po dokončení obsluhy, po daném pokynu opět odcházejí
5
zásady Při samotném servírování vše probíhá podle doporučených rituálů
Je běžné, že na začátku hostiny i během ní se pronášejí slavnostní přípitky
6
Welcome drink Při příchodu do místnosti hosta uvítá hostitel, poté se obvykle podává aperitiv, dnes často nazývaný „Welcome drink“ Pro scházení hostů je vyhrazena asi čtvrthodina, která je určena k tomu, aby se hosté mezi sebou mohli pozdravit
7
Pravidla servisu pokrmů:
Pokrmy s teplými přílohami podáváme ve dvou nebo tříčlenných brigádách. První číšník překládá maso a ozdobu, druhý přílohu a třetí omáčku nebo šťávu. Zpravidla se spojují potřebné úseky po 8 hostech Hosta nesmíme „vzít do kleští“
8
Servis polévek: Polévky servírujeme v terině, která je podložena masovým talířem a plátěným ubrouskem Naléváme směrem od hosta z levé strany menší množství asi 0,2 l
9
Způsob servisu pokrmů:
Měníme jen výjimečně. Např. u některých pokrmů, polévek či teplých předkrmů, kdy je nutný restaurační způsob. V tomto případě přinášíme šálky, nebo gratinky a jiný inventář s jídlem na platě a na příručním stole pokrmy kompletujeme a postupně servírujeme hostům z pravé strany
10
Pravidla servisu pokrmů:
Během servisu doplňujeme pečivo Toasty přinášíme zakryté plátěným ubrouskem a překládáme na pečivový talířek těsně před servisem pokrmů Máslo se podává zpravidla jako součást pokrmu, jinak zaledované v míse Oplachovače prstů zakládáme v případě je-li konzumace rukama nezbytná
11
Pravidla servisu pokrmů:
U hlavního chodu překládáme 2/3 masa a příloh Zbylé maso a přílohy upravíme na mísách a přihříváme a ve vhodném okamžiku nabídneme (nachservis)
12
Pravidla servisu pokrmů:
Ryby – by měly být připraveny s co nejmenším množstvím kostí Zakládáme talíř na kosti
13
Servis sýrů: Sýry můžeme překládat, popř. nabízet k výběru
Dochucovací prostředky doplníme o mletou papriku, příp. drcený kmín
14
Servis moučníků: Teplé moučníky jsou vhodné při malých hostinách, nesmí na stole chybět práškový cukr Volíme takové druhy, které se snadno překládají
15
Ovocné a zmrzlinové poháry:
Podáváme restauračním způsobem Banketním způsobem ve dvojici zmrzlinu s horkým ovocem OVOCE nabízíme na mísách z levé strany, případně zakládáme na tabuli k volnému výběru
16
Servis kávy: 1. Mimo tabuli 2. U tabule ve společném inventáři
17
Kontrolní otázky: Vyjmenuj hlavní zásady banketní obsluhy.
Popiš servis jednotlivých chodů.
18
Zdroje: SALAČ, G. Stolničení. 1. vyd. Praha: Fortuna, ISBN Obrázek – vlastní archiv
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.