Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Analýza konkurence na maloobchodním trhu ve zvolené oblasti

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Analýza konkurence na maloobchodním trhu ve zvolené oblasti"— Transkript prezentace:

1 Analýza konkurence na maloobchodním trhu ve zvolené oblasti
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Analýza konkurence na maloobchodním trhu ve zvolené oblasti Autor bakalářské práce: Denisa Sukdolová Vedoucí bakalářské práce: Ing. Petra Solarová, Ph.D. Oponent bakalářské práce: Ing. Josef Medek České Budějovice, červen 2016

2 Motivace a důvody k řešení daného problému
Vlastní zájem o vybrané téma Vybrané téma se týká mé specializace Znalost prostředí Dostupnost informací

3 Cíl bakalářské práce Cílem bakalářské práce je analyzovat konkurenci na maloobchodním trhu na zvoleném území a z hlediska zvoleného subjektu. Dílčím cílem je, na základě provedené analýzy, navrhnout pro zvolený subjekt taková opatření, která by pomohla zlepšit jeho stávající stav.

4 Výzkumné otázky 1) Jaká obchodní jednotka představuje největší konkurenci pro Billu na Mánesově ulici? 2) Preferují zákazníci vlastní značky společnosti Billa? 3) Jsou zákazníci spokojeni s výhodami, které jim přináší věrnostní karta? 4) Jsou zákazníci spokojeni s parkovací plochou obchodní jednotky Billa na Mánesově ulici? 5) Vyhovuje zákazníkům počet pokladen v Bille na Mánesově ulici?

5 Použité metody a analýzy
Metoda sběru dat odborná literatura relevantní internetové zdroje dotazníkové šetření Metoda komparace Metoda pozorování Analýzy analýza konkurentů metoda strategických map Porterův model pěti konkurenčních sil vytipování silných a slabých stránek, příležitostí a hrozeb

6 Představení společnosti
Název společnosti: BILLA, spol. s.r.o. Vznik společnosti: 9. listopadu 1990 Společnost má 199 prodejen a okolo zaměstnanců V Českých Budějovicích celkem 5 supermarketů BILLA Sídlo vybrané obchodní jednotky: Mánesova 1948, České Budějovice Předmět podnikání: řeznictví a uzenářství, pekařství, hostinská činnost, prodej konzumního lihu aj.

7 Dosažené výsledky Výzkumná otázka č. 1
Jaká obchodní jednotka představuje největší konkurenci pro Billu na Mánesově ulici? Lidl v ulici Boženy Němcové Preference obchodní jednotky

8 Dosažené výsledky Výzkumné otázky č. 2 a 3
Jsou zákazníci spokojeni s výhodami, které jim přináší věrnostní karta? Preferují zákazníci vlastní značky společnosti Billa? Spíše spokojeni Spokojenost s věrnostní kartou Někdy Preference vlastních značek

9 Dosažené výsledky Výzkumná otázka č. 4
Jsou zákazníci spokojeni s parkovací plochou obchodní jednotky Billa na Mánesově ulici? Zákazníci nejsou spokojeni Řešení parkovací plochy

10 Dosažené výsledky Výzkumná otázka č. 5
Vyhovuje zákazníkům počet pokladen v Bille na Mánesově ulici? Zákazníkům počet pokladen vyhovuje Dostatek pokladen

11 Návrhy opatření Lepší přehlednost prodejny
Zavedení nákupních košíků na kolečkách Zavedení pokladny do 10 položek Přestavba výdejního místa na lístky či jeho úplné odstranění

12 Závěrečné shrnutí Cíl bakalářské práce byl splněn
Výzkumné otázky byly zodpovězeny Opatření byla navrhnuta

13 Doplňující otázky Od vedoucí práce: Od oponenta práce:
Z jakého důvodu jste se rozhodla, že v rámci analýzy konkurence se zaměříte mimo jiné právě na vlastní značky? Uveďte výhody a nevýhody vlastních značek z hlediska obchodníka. Od oponenta práce: V návrzích opatření uvádíte možnost výměny automatu na parkovací lístky za pracovníka, který bude lístky vydávat. Je dle Vašeho názoru z pohledu nákladů Billy tato možnost finančně výhodnější?

14 Děkuji Vám za Vaši pozornost.


Stáhnout ppt "Analýza konkurence na maloobchodním trhu ve zvolené oblasti"

Podobné prezentace


Reklamy Google