Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“"— Transkript prezentace:

1 Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“
Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola: Střední škola hospodářská a lesnická, Frýdlant Bělíkova 1387, příspěvková organizace Šablona: III/2 Sada: VY_32_INOVACE_NKO.4.16 Odpověď na reklamaci Vytvořeno: Ověřeno: Třída: 4.0A

2 Korespondence Vzdělávací oblast: Německý jazyk
Předmět: Korespondence v německém jazyce Ročník: 4. Obchodní akademie Autor: Ing. Ingrid Švorcová Časový rozsah: 1 vyučovací hodiny Pomůcky: VT Klíčová slova: Reklamation, anerkennen, Umtausch, Ersatzlieferung Anotace: Reklamace – odpověď. Materiál je určen studentům 4. ročníku Obchodní akademie.

3 Odpověď na reklamaci Antwort auf eine Reklamation Na reklamaci lze obvykle reagovat takto: a, uznat reklamaci (výměna, sleva, náhrada škody, náhradní dodávka) Auf eine Reklamation kann man folgend eingehen: a, anerkennen (Umtausch, Minderung, Schadenersatz, Ersatzlieferung)

4 b, částečně uznat – návrh na řešení
b, teilweise berechtigt – Gegenvorschlag machen c, se neuzná – odmítnutí c, wird nicht anerkannt - zurückgewiesen Dodržujeme pravidla psaní formálního dopisu.

5 Adresy Anschriften Datum Věc: odpověď na reklamaci (datum objednávky, zboží ) Betreffzeile: Antwort auf Reklamation (Datum der Bestellung, Ware ) Oslovení Anrede

6 Se kterými požadavky zákazníka souhlasíme.
Mit welchen Forderungen des Kunden man übereinstimmt. Přesný popis nedostatku. Genaue Beschreibung des Mangels. Věcný návrh řešení. Sachlicher Vorschlag zur Lösung.

7 a, Vyhovět přání zákazníka
Auf den Wunsch des Kunden eingehen b, Návrh jiného řešení Vorschlag anderer Lösung Pozdrav Gruß Podpis Unterschrift

8 Slovní zásoba – Wortschatz
(Jednoduché fráze) Die Reklamation halten wir für (un)berechtigt. Ihre Reklamation können wir nicht anerkennen. Wir sind bereit einen x % Nachlass zu gewähren/ eine Ersatzlieferung zu senden.

9 Zadání: odpovězte na reklamaci:
Zástupce pojišťovny AXA s.r.o., Sokolovská 1256, Praha píše firmě CM s.r.o., Vídeňská 365/12, že včera obdrželi dodávku objednaného zboží. Při kontrole dodávky zjistili následující nedostatky: chybí jedna židle a kopírka není dle katalogu č.0891 ale č Požadují dodání chybějícího zboží, výměnu kopírky nebo vrácení peněz. A, chybějící židle bude dodána B, kopírku mohou vyměnit nebo slevit z ceny, pokud si ponechají dodanou ( 10% )

10 Použité zdroje KOL.AUTORŮ. Briefe gut und richtig schreiben!. Mannheim: Duden, ISBN KETTNEROVÁ, Drahomíra. Píšeme a telefonujeme německy. 1. vyd. Plzeň: Fraus, 1998, 61 s. ISBN Pokud není uvedeno jinak, jsou použité objekty vlastní originální tvorbou autora. Materiál je určen pro bezplatné používání pro potřeby výuky a vzdělávání na všech typech škol a školských zařízení. Jakékoliv další využití podléhá autorskému zákonu. Veškerá vlastní díla autora (fotografie, videa) lze bezplatně dále používat i šířit při uvedení autorova jména.


Stáhnout ppt "Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“"

Podobné prezentace


Reklamy Google