Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Media relations Přednáška 1 5. 10. 2015 ve 12:15 – 13:45
Ing. Martin Švehla PaedDr.Emil Hanousek,CSc., ::
2
Obsah Mediální komunikace Role médií v komunikaci s veřejností
Význam komunikace v současné době Veřejné mínění Role médií v komunikaci s veřejností Vývoj, vliv na veřejné mínění, sociální sítě Média a internet Media relations v praxi Činnosti Nástroje Mediální krajina prakticky Obsah Ing. Martin Švehla PaedDr.Emil Hanousek,CSc., ::
3
Komunikace v současné době
Po mistrovství světa v ledním hokeji 2011 v Bratislavě: L. Výboná: Alois Hadamčík po MS v LH, Bratislava 2011 Ing. Martin Švehla PaedDr.Emil Hanousek,CSc., ::
4
Po mistrovství světa v ledním hokeji 2011 v Bratislavě:
5
Komunikace v současné době
Ekonomika: od problému „vyrobit“ k problému „prodat“ Politika: být viděn, být chápán = být zvolen Prodat (se) znamená komunikovat Vzbudit zájem = otevřít téma, které druhou stranu zajímá Identifikovat problém a přesvědčit o možném řešení Získat voliče (dojednat obchod) Veřejné mínění – podpora (politckých) obchodních aktivit Význam médií a cesta k nim: Reklama: jistota obsahu, vliv není pod kontrolou PR: nejistota obsahu, ale podstatně vyšší důvěryhodnost komunikace mimo média – soc. sítě, blogy, události Komunikace v současné době Ing. Martin Švehla PaedDr.Emil Hanousek,CSc., ::
6
Kontrolní otázka Co to jsou média? Zdroj informací pro veřejnost
Nástroj ovlivnění veřejného mínění Záruka demokracie v zemi (hlídací pes) Po mistrovství světa v ledním hokeji 2011 v Bratislavě: Ing. Martin Švehla PaedDr.Emil Hanousek,CSc., ::
7
Veřejné mínění Definice: Projev: Teze k poznání veřejného mínění:
projev názoru či vůle společnosti v konkrétní věci. Projev: průzkumy, volby, společenské a sociální pohyby Teze k poznání veřejného mínění: Je důsledkem veřejné komunikace, jejího obsahu, formy a kvantity Není souhrnem osobních názorů jednotlivců, je samostatnou, novou kvalitou Masmédia – nejviditelnější nositel a tvůrce Je nestálé, různorodé, obsahuje předsudky, xenofobii a emoce Syntetickým ukazatelem je reputace, image, mediální obraz Ing. Martin Švehla PaedDr.Emil Hanousek,CSc., ::
8
Média Se zavedením všeobecného volebního práva (USA 1850, Německo a Francie 1871, Rakousko-Uhersko 1907) roste potřeba oslovit veřejnost Vliv na veřejné mínění: manipulace výběrem, váhou a postojem; Autorita médií – nestrannost, reprezentují stanoviska veřejnosti (také je ale vytářejí) Financování – prodej tisku a reklama, internet; Ing. Martin Švehla PaedDr.Emil Hanousek,CSc., ::
9
Média a Internet Informace a názory nejsou již jen v médiích, ale také na internetu ... Výhody internetu: rychlost, velký rozsah, nízká cena, zpracovatelnost Výhody médií: autorská ochrana, uchovatelnost, prestiž, přehlednost Řešení: tradiční média se mění (atraktivnost, autentičnost, fundovanost) nebo zanikají, roste význam selekce inf. zdrojů, Sociální sítě – návrat k osobnímu sdělení Ing. Martin Švehla PaedDr.Emil Hanousek,CSc., ::
10
Vztah mezi médii a internetem
Ing. Martin Švehla PaedDr.Emil Hanousek,CSc., ::
11
Vztah mezi médii a internetem
Ing. Martin Švehla PaedDr.Emil Hanousek,CSc., ::
12
Čtenost/poslechovost
Čtenost deníků v ČR Média Čtenost/poslechovost Blesk MfDnes Deník ČR Právo Televizní noviny - Nova Zprávy FTV Prima Události ČT Rádio Impuls Čro - Radiožurnál Ing. Martin Švehla PaedDr.Emil Hanousek,CSc., ::
13
Mediální krajina - vědecky
Všechna komunikační média, kterými lze oslovit veřejnost; Určení cílových skupin => určení části veřejnosti => kterými médii lze tuto veřejnost nejlépe oslovit? Členění médií na Veřejnoprávní a komerční (ČT, ČRo, ČTK) – (Nova, Prima, MfD, Impuls …) Celostátní (celoplošná) a regionální (odborná): Tištěná, elektronická, internetová, Zpravodajská, publicistická, bulvární, seriozní, Závěr: media relations = vztahy s novináři Ing. Martin Švehla PaedDr.Emil Hanousek,CSc., ::
14
Media relations v praxi
Činnosti: Styky s novináři (aktivní, pasivní), osobní kontakty tiskové konference odborné semináře pro novináře, společenské a sportovní události, neformální kontakty a setkání Vystupování v médiích vystupování před kamerou, v rozhlase, aktivity na internetu – chat, sociální sítě, relevantní portály Zpětná vazba monitoring médií a jak s ním nakládat, i nepříjemné zprávy mají svou hodnotu předvídání: přijímaná rozhodnutí by organizace měla zvažovat i z hlediska dopadu na veřejné mínění (očekávatelné reakce médií) PaedDr.Emil Hanousek,CSc., :: Ing. Martin Švehla
15
Typické setkání s novinářkou
Děkujeme že kouříte USA 2005 Typické setkání s novinářkou 15
16
Po mistrovství světa v ledním hokeji 2011 v Bratislavě:
17
Druhý den – typické ráno
Děkujeme že kouříte Druhý den – typické ráno 17
19
Existuje nějaké řešení?
Děkujeme že kouříte Existuje nějaké řešení? 19
21
Media relations - činnosti
Kompetence: Tvorba strategie = stanovení cíle, nalezení cest Mediální audit, cílová reputace, Interní pravidla hry (nahoru a dolů), kompetence Tým, organizační zařazení, rozpočet Vztahy s médii Servis – pasivní PR Aktivní prosazení vlastních témat Vystupování v médiích Kdo s čím? Tisk, rozhlas, televize, internet Používání hlavních nástrojů Tisková zpráva, sdělení, newsletter Media list a jak s ním pracovat Tiskové konference, snídaně, brífing, press trip ... PaedDr.Emil Hanousek,CSc., :: Ing. Martin Švehla
23
4 typy tiskových mluvčích
Plně kompetentní (plnokrevný): stanovuje strtegii, rozhoduje o zveřejňování, formuluje stanoviska, řídí komunikaci, je členem statutárního orgánu; S omezenými kompetencemi (polokrevný): navrhjuje strategii a rozhodnutí, přímo podřízen nejvyššímu představiteli organizace; Bez kompetencí (bezkrevný): interpretuje komunikační výstupy vedení organizace; Externí (transfúzní): dodaný vnější agenturou, většinou ke komunikačnímu zvládnutí složitější situace; PaedDr.Emil Hanousek,CSc., :: Ing. Martin Švehla
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.