Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Analýza merchandisingu a nákupní atmosféry vybrané obchodní jednotky
Obhajoba Bakalářské práce Tereza Silná 13873 Vedoucí práce: Ing. Roman Švec, Ph.D. Oponent práce: doc. Ing. Hana Ezrová, CSc. Červen 2016
2
Důvody výběru tématu CÍL PRÁCE specializace obchodní podnikání
zaměstnání v obchodní jednotce Lidl Trhové Sviny zájem o provoz obchodních jednotek vedoucí tématu CÍL PRÁCE „Cílem bakalářské práce je analyzovat nákupní atmosféru a uplatňování zásad merchandisingu v konkrétní obchodní jednotce. Dílčím cílem je porovnání nákupní atmosféry a merchandisingu s konkurenčními maloobchodními jednotkami a návrh na zlepšení v analyzované oblasti.“
3
Vybrané maloobchodní jednotky
Lidl Trhové Sviny Penny Market Borovany
4
Stanovení výzkumných otázek
Otázka č. 1: Do jaké míry se vybrané obchodní jednotky řídí merchandisingovými pravidly? Otázka č. 2: Vnímají zákazníci nákupní atmosféru? Otázka č. 3: Odlišuje se vnímání nákupní atmosféry zákazníků OJ Lidl Trhové Sviny od vnímání zaměstnanců?
5
Použité metody k naplnění cíle práce
1. Analýza merchandisingu- komparativní metoda Zdroj: vlastní
6
2. Analýza nákupní atmosféry- komparativní metoda
Zdroj: vlastní
7
3. Dotazníkové šetření zaměřené na nákupní atmosféru v OJ Lidl Trhové Sviny
Otázka č. 4: Líbí se vám barevné řešení prodejny? Zdroj: vlastní
8
4. Řízené dotazování zaměstnanců OJ Lidl Trhové Sviny
Otázky: Pracuje se Vám ve stávajícím barevném řešení dobře? Vyhovuje Vám barevné řešení v rámci udržování čistoty? Ve Vaší OJ není zavedena hudební kulisa. Vadí Vám, že je ticho? Ocenila byste modernizaci prodejny?
9
5. Řízené rozhovory Vedoucí OJ Lidl Trhové Sviny pan B. Hromádko
Regionální vedoucí OJ Lidl Trhové Sviny pan J. Bárta
10
Návrhy a opatření 1. Odstranění zápachu z řeznictví
2. Vybudování veřejného WC 3. Změna barevného řešení prodejny 4. Zvýšení počtu nákupních košíků určených pro maminky s dětmi
11
Shrnutí práce Cíl práce byl naplněn
Byly nalezeny odpovědi na stanovené výzkumné otázky: Penny Borovany dodržuje 13 z 23 merchandisingových pravidel, Lidl Trhové Sviny dokonce 15 z 23. Zákazníci vnímají nákupní atmosféru jen v některých oblastech (hudební kulisa, dispoziční řešení). Vnímání nákupní atmosféry zákazníků a zaměstnanců Lidlu Trhové Sviny se fatálně liší. Byly stanoveny návrhy opatření
12
Otázky konzultant- ing. Roman Švec, Ph.D.
Rizika plynoucí z odstranění řeznictví odliv příjmů z pronájmu prostoru menší atraktivnost jednotky
13
Otázky oponent- doc. ing. Hana Ezrová, CSc.
Sběr dat pro dotazníkové šetření Dodržování hygienických a bezpečnostních předpisů ve zkoumaných jednotkách Podíl rozhodování vedoucích na nákupní atmosféře jednotky a merchandisingových pravidlech Reakce vedoucích obchodních jednotek na závěry vyplývající z bakalářské práce
14
Děkuji za pozornost Tereza Silná 13873
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.