Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Příprava společného IDS Prahy a Středočeského kraje

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Příprava společného IDS Prahy a Středočeského kraje"— Transkript prezentace:

1 Příprava společného IDS Prahy a Středočeského kraje
Pavel Procházka Integrovaná doprava Středočeského kraje

2 Aktuální situace v Praze a Středočeském kraji
 v souběžných úsecích PID / SID / PAD / (MHD) platí cestující i objednatelé dvakrát  pro cestující vyšší jízdné, pro objednavatele celkově vyšší náklady

3 Cíl: společný IDS Jaký je dosavadní postup spolupráce?
12/2012 – založení „integrační skupiny“ 11/2013 – dokončení 1. etapy „Analýza současného stavu a návrh dalšího postupu integrace“ 03/2014 – stanovení harmonogramu dalšího postupu 2. etapy 04/2015 – pilotní projekt integrace Mělnicka a Neratovicka 12/2015 – dokončení 2. etapy „Návrh základních parametrů společného IDS“ Jednotlivé kroky byly postupně SCHVÁLENY oběma výbory pro dopravu a oběma Radami kraje 04/2016 – 1. zasedání Řídící rady pro společný IDS (hlavním tématem založení společného organizátora) 05/2016 – schválen harmonogram integrace oblastí (celý kraj)

4 1 tarif – 1 jízdenka – 1 jízdní řád – 1 síť
II. Etapa integračního dokumentu Návrh základních parametrů společného IDS Doprava, koncepce a infrastruktura (zásady projektování dopravní obsluhy, zásady koncepce rozvoje infrastruktury, rozvoj integrace, preferenční opatření, dopravní plán) Ekonomika provozu, tarif a smlouvy (objednávka dopravy, ekonomika provozu, integrovaný tarif, dělba tržeb, smluvní přepravní podmínky, přepravní kontrola, výběrová řízení na dopravce na linkách) Informační a odbavovací systémy (odbavovací zařízení ve vozidlech, předprodej jízdenek, koordinační dispečink) 1 tarif – 1 jízdenka – 1 jízdní řád – 1 síť

5 1 tarif – 1 jízdenka – 1 jízdní řád – 1 síť
II. Etapa integračního dokumentu Návrh základních parametrů společného IDS Marketing a standardy kvality (logo systému, jednotný grafický manuál, informační materiály tištěné i elektronické, anketní průzkumy, standardy dopravní obslužnosti, provozní standardy) Organizační uspořádání (umístění organizačních činností, kompetence organizátora, vnitřní struktura organizátora, financování provozu organizátora) 1 tarif – 1 jízdenka – 1 jízdní řád – 1 síť

6 1 tarif – 1 jízdenka – 1 jízdní řád – 1 síť
Organizační zajištění společného IDS Situace před integrací Každý objednavatel zpravidla uzavírá separátní smlouvy s dopravcem, bez další vzájemné koordinace linek, jízdních řádů atd. 1 tarif – 1 jízdenka – 1 jízdní řád – 1 síť

7 1 tarif – 1 jízdenka – 1 jízdní řád – 1 síť
Organizační zajištění společného IDS Příprava společného IDS Roste počet účastníků, vzájemná spolupráce je intenzivnější  roste potřeba koordinace a odborné podpory objednavatelů 1 tarif – 1 jízdenka – 1 jízdní řád – 1 síť

8 1 tarif – 1 jízdenka – 1 jízdní řád – 1 síť
Organizační zajištění společného IDS Pro společný IDS je třeba společný organizátor 1 tarif – 1 jízdenka – 1 jízdní řád – 1 síť

9 1 tarif – 1 jízdenka – 1 jízdní řád – 1 síť
Hamburk – zdroj inspirace HVV je nejstarší IDS na světě (1965) působí na území 3 spolkových zemí organizátor je vlastněný všemi třemi spolkovými zeměmi a okolními okresy prokazatelný nárůst počtu cestujících i tržeb díky integraci příkladný jednotný marketing vhodné organizační uspořádání 1 tarif – 1 jízdenka – 1 jízdní řád – 1 síť

10 Cíl: společný IDS pro Prahu a celý Středočeský kraj
Organizační zajištění společného IDS Cíl: společný IDS pro Prahu a celý Středočeský kraj pro společný IDS je potřeba společný organizátor (vyplývá z II. integračního dokumentu) organizátor je potřeba kvůli integraci jednotlivých oblastí (do konce roku 2018) a výběrovým řízením na autobusové dopravce (do konce roku 2019)  časové limity na základě právních analýz je v současné době i s ohledem na časové limity vznik středočeského organizátora – Integrovaná doprava Středočeského kraje (IDSK) IDSK a ROPID budou na společném pracovišti (Rytířská 10, Praha 1) na přípravě společného IDS spolupracovat a doplňovat se IDSK bude mít stejnou strukturu jako ROPID (příspěvková organizace), IDSK a ROPID budou užívat mj. společný software na jízdní řády i s výstupy pro ekonomiku

11 Organizační zajištění společného IDS
Činnosti IDSK zahájení činnosti: (předpoklad) činnosti IDSK vycházejí především ze stávajícího Oddělení dopravní obslužnosti kraje na krajském úřadě, které zanikne především komplexní dopravní a ekonomická správa svazků autobusových linek PID (převážně regionálních) objednávka železniční dopravy na území kraje správa linek SID a nezaintegrované autobusové dopravy (PAD) systémové činnosti (marketing, přepravní průzkumy, standardy kvality, odbavovací systémy, technika atd.) zajištěny smluvně od ROPIDu Činnosti ROPID většina činností jako doposud, včetně systémových činností v dopravní a ekonomické oblasti správa linek MHD v Praze včetně železnice a svazků autobusových linek PID (přev. příměstských)

12 Organizační zajištění společného IDS

13 Zastřešení spolupráce IDSK a ROPID
Organizační zajištění společného IDS Zastřešení spolupráce IDSK a ROPID Smlouva mezi hl. m. Prahou a Středočeským krajem o spolupráci na přípravě a rozvoji společného integrovaného dopravního systému Prahy a Středočeského kraje  součástí příprav vzniku IDSK Řídící rada nového společného IDS Prahy a Středočeského kraje (politická + odborná úroveň)  funguje od dubna 2016 Pracovní integrační skupina (odborná úroveň)  funguje od ledna 2013 Vznik příspěvkové organizace IDSK a její intenzivní vzájemná spolupráce s organizací ROPID je důležitým vývojovým mezistupněm, aby mohl v budoucnu vzniknout společný organizátor vlastněný oběma kraji.

14 Děkuji Vám za pozornost!
Příprava společného IDS Prahy a Středočeského kraje Děkuji Vám za pozornost!


Stáhnout ppt "Příprava společného IDS Prahy a Středočeského kraje"

Podobné prezentace


Reklamy Google