Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola"— Transkript prezentace:

1 NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola
Doudleby, okres České Budějovice AUTOR: Mgr. Jaromíra Stropková NÁZEV: VY_INOVACE_32_0_ Člověk jako ochránce i kazisvět TÉMA: Člověk a jeho svět, Přírodověda 4.ročník, Rozmanitost přírody, Člověk jako ochránce i kazisvět DATUM TVORBY: 5. května 2013 ČÍSLO PROJEKTU: Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/

2 ANOTACE : Materiál slouží k opakování tématu Člověk jako ochránce i kazisvět v přírodopisu 4. ročníku. Úkoly vychází z probrané látky v učebnici. Žáci pracují inovativní formou na svých PC stanovištích, využívají i své znalosti práce na PC, k tomu jim slouží stručný návod v poznámkách u snímku. Po vypracování úkolů na svých PC stanovištích si žáci ověří správné řešení při společné práci na interaktivní tabuli.

3 Č L O V Ě K - pravdivé věty označte červeně
Člověk je savec. Chránit přírodu není povinností člověka. Člověk si říká „pán tvorstva“. Člověk nese odpovědnost i za vymírání živočichů a rostlin. Člověk je součást živé přírody. Člověk nekácí lesy. Člověk není obratlovec. Záložka Domů – označit text – Barva písma = velké A – zvolit barvu - klik Člověk má odpovědnost za zemětřesení a vichřice. Člověk není závislý na stavu neživé přírody.

4 Vymírání rostlin a živočichů
1.Čím přispívá člověk nejvíce k vymírání rostlin a živočichů? Nevhodným chováním ve společnosti Trháním a střílením Změnou jejich životních podmínek v důsledku své činnosti Ničím, příroda se mění sama Správná odpověď: 2. Které kriticky ohrožené druhy živočichů vidíte na obrázku: Kliknout do čtverečku, napsat písmeno správné odpovědi Klik na řádek, napsat odpověď, klik mimo označené pole

5 Na obrázcích jsou některé kriticky ohrožené rostliny.
Mezi nimi jsou ale i ty, které zatím zatím ohrožené nejsou. Poznáte je? Přidejte k nim smajlíka! Brčál menší Lýkovec vonný Kandí psí zub SMAJLÍKA najdeš na horní liště mezi obrazci. Klikni na něj a pak klikni u rostliny, kterou chceš označit. Názvy rostlin jsou ukryty pod obrázky. Bledule letní Maceška zahradní Pampeliška-smetánka lékařská

6 VYBRANÉ OHROŽENÉ A CHRÁNĚNÉ DRUHY ZVÍŘAT JSOU CHOVÁNY V Zoologických zahradách
Jak se jmenuje ZOO u Hluboké nad Vltavou? ___________________ 2) Určete živočichy na obrázcích z této ZOO Postup u psaní stejný, jako v předchozím snímku. Totéž u dalších snímků. A) N A L K O K B) V D A Y R = přesmyčky A B

7 NIČENÍ LESŮ Proč jsou tropické deštné lesy nazývány „PLÍCE NAŠÍ PLANETY?“ a) dýchají za naší planetu b) ničí škodlivé plyny c) vyrábějí největší množství kyslíku na Zemi d) vyrábí dusík Správná odpověď: Proč člověk tyto lesy kácí? /více správných odpovědí, přidej k nim smajlíka/ a) aby získal vzácné dřevo tropických b) aby získal více vzduchu, který lesy spotřebovávají c) aby vytvořil prostor pro stavbu širokých dálnic d) aby vytvořil nové plochy pro pěstování užitkových rostlin Do čtverečku napiš správné písmeno odpovědi Přetáhni myší smajlíky, pozor, nepoužiješ všechny Klikni na otázku a můžeš psát, po dokončení odpovědi nezapomeň kliknout mimo označené pole Odpověď na 3. otázku „ MÝNĚTŠIČENZ MÍŠUDZVO „ = šifra Čím nejvíce trpí lesy mírného podnebného pásu, tedy i lesy v naší zemi:

8 Na ničení lesů se podílí i jeden druh hmyzu - jeho larvy vykusují pod kůrou stromů lýko a ničí tak přirozené cesty, kudy mohou proudit pro strom potřebné živiny. 1. Jak se tento hmyz jmenuje? 2. Jak se nazývá larvami poškozená kůra Odpověď na otázky hledej pod obrázky Lýkovec smrkový požerek

9 INTENZIVNÍ ZEMĚDĚLSTVÍ- člověk se snaží z obdělávané plochy sklidit co největší úrodu.
1. Používá k tomu všechny možnosti současné techniky. Vyjmenujte je: 2. Jaké jsou důsledky jejich používání? Odpovědi vyhledej v učebnici a zapiš !

10 1.)Vyjmenujte nerostné suroviny, které se u nás NAPŘÍKLAD těží:
b) a) Sklářské písky c) uhlí kámen TĚŽBA NEROSTNÝCH SUROVIN 2)Jaký je hlavní důsledek jejich těžby ? Poškozování ž…………….. p………………

11 Zdroje: AUTOR NEUVEDEN. Ještěrka zelená [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: AUTOR NEUVEDEN. panda velká [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: AUTOR NEUVEDEN. rak říční [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: AUTOR NEUVEDEN. kandík psí zub [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: AUTOR NEUVEDEN. bledule letní [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: AUTOR NEUVEDEN. lýkovec vonný [online]. [cit ]. Dostupný na WWW:

12 Kolektiv autorů, Přírodověda pro 4
Kolektiv autorů, Přírodověda pro 4. ročník základní školy, Praha: SPN, ISBN Ostatní fotografie : Vlastní fotogalerie


Stáhnout ppt "NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola"

Podobné prezentace


Reklamy Google