Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Urgence Autor: Libuše Bendová
2
Komunikace v obchodním styku Anotace
Tematický okruh Komunikace v obchodním styku Anotace Žáci 3. ročníku, obor Obchodní akademie, předmět Písemná a elektronická komunikace Urgence Metodický pokyn Žáci se naučí stylizovat dopis, kterým odběratel pobízí k dodání zboží, služby, dodavatel na dopis reaguje. Druh materiálu Prezentace Datum tvorby 24. března 2013 Číslo materiálu VY_32_INOVACE_Be1_15 EU peníze školám CZ.1.07/1.5.00/
3
Urgence (pobídka) Prodávající je povinen dodržet termín dodání, který je uveden v kupní smlouvě nebo objednávce. Nedodrží-li tento termín, kupující dodávku urguje (pobízí k dodání zboží, služeb). EU peníze školám CZ.1.07/1.5.00/
4
Co je nutno uvést v urgenci
Kupující ve své urgenci uvádí: - číslo a datum kupní smlouvy či potvrzené objednávky, - problémy, které mu nedodáním zboží či služeb vznikly, - stanoví nový termín dodání, - upozorní na sankce, které může použít. EU peníze školám CZ.1.07/1.5.00/
5
Stylizace dopisu Pokud jde o první urgenci, píše kupující dopis taktně, může sdělit, že v minulosti byl vždy spokojený. Pro případ, že by se doklady ztratily, přiloží kopii kupní smlouvy či objednávky. Kupující stanoví náhradní dodací lhůtu. V případě, že se nedostatky opakují, má kupující právo požadovat penále, může odstoupit od smlouvy. EU peníze školám CZ.1.07/1.5.00/
6
Osnova dopisu Upozornění, že prošla dodací lhůta. Číslo a datum kupní smlouvy či objednávky, druh zboží. Vysvětlení těžkostí, které kupujícímu vznikají. Požadavek na rychlé jednání nebo stanovení náhradního termínu. Upozornění, že bude požadováno penále, případně, že bude kupní smlouva či objednávka zrušena. Urgence se zasílají doporučeně. EU peníze školám CZ.1.07/1.5.00/
7
Odpověď na urgenci Prodávající na urgenci obratem odpovídá, pokud chce udržet dobré obchodní vztahy. Stylizuje dopis, ve kterém vysvětlí, proč došlo ke zdržení, omluví se, že zboží nedodal včas, sdělí, jakým způsobem a kdy zboží dodá. Dopis zasílá doporučeně. EU peníze školám CZ.1.07/1.5.00/
8
Osnova dopisu Omluva zákazníkovi Vysvětlení příčiny nedostatků
Způsob nápravy Vyslovení důvěry v další spolupráci EU peníze školám CZ.1.07/1.5.00/
9
Použité zdroje KULDOVÁ, Olga; FLEISCHMANNOVÁ, Emílie
Použité zdroje KULDOVÁ, Olga; FLEISCHMANNOVÁ, Emílie. Jak psát obchodní dopisy a jiné písemnosti. Praha: Fortuna, 1995, ISBN X. FLEISCHMANNOVÁ, Emílie; JONÁŠ, Ivan; KULDOVÁ, Olga. Písemná a elektronická komunikace pro střední školy a veřejnost 2. Praha: Fortuna, 2005, ISBN ŠTIKOVÁ, Stanislava. Obchodní korespondence I. Plzeň: Ing. Stanislava Štiková – Korespondent, 2001 EU peníze školám CZ.1.07/1.5.00/
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.