Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Petra Martináková , ČJ+AJ se zaměřením na vzdělávání
LINKA BEZPECI Petra Martináková , ČJ+AJ se zaměřením na vzdělávání
2
exkurze Dne 2.4 2014 jsem se zúčastnila exkurze do Linky bezpečí
Tato exkurze byla realizována v rámci E-synergie ( vědeckovýzkumná síť pro rizika elektronické komunikace) Exkurze se mi velice líbila. Byli jsme seznámeni s funkcí linky bezpečí, s popisem činnosti a mnoho dalšího Dokonce jsme se byli podívat do operačního střediska, kam chodí telefonáty od dětí Bylo to velice užitečné a dozvěděli jsme se mnoho zajímavých věci
3
ZÁKLADNÍ INFORMACE bezplatná telefonická linka krizové pomoci pro děti a mladistvé (do 17 let včetně, pro studenty denního studia až do 25 let včetně) v provozu 24 hodin denně po celý rok dostupná z celé České republiky zdarma jak z pevné linky, tak i z mobilních telefonů Linka bezpečí ctí zásadu anonymity klienta
4
POPIS ČINNOSTI poskytovat telefonickou krizovou pomoc a poradenství dětem a mladistvým, kteří se nacházejí v tíživé životní situaci dětem, kteří se cítí se ohroženi, osamělí, zrazení, zmatení a z nejrůznějších důvodů se nechtějí nebo nemohou svěřit někomu ze svého okolí umožňuje dětem, aby se bez obav někomu svěřily se svými problémy poradit, jak se zachovat v určitých životních situacích, které se jim jeví jako složité
5
PERSONÁLNÍ ZAJIŠTĚNÍ Nepřetržitý provoz zajišťuje přibližně 110 zaměstnanců Klíčovou roli hrají konzultanti a konzultantky a intervizoři ( vedoucí směn) Pracuje se ve třech denních intervalech . Počet konzultantů se mění dle denní doby a průběhu školního roku, které mají vliv na počet volajících Dalšími členy týmu jsou sociální pracovník,psycholožka, organizačně personální pracovnice, vedoucí ové poradny Linky bezpečí a vedoucí Linky bezpečí
6
S KÝM LINKA BEZPEČÍ SPOLUPRACUJE
Orgány sociálně právní ochrany dětí Policie České republiky Zdravotnická záchranná služba krizová centra a zařízení pro děti vyžadující okamžitou pomoc
7
E-mailová poradna a chat
Poskytují poradenství klientům prostřednictvím u a chatu V některých situacích je pro dítě bezpečnější, příjemnější či snazší o svých starostech psát než mluvit Tyto služby jsou dostupné i ze zahraničí
8
PRŮMĚRNÝ DEN NA LINCE BEZPEČÍ
700 přijatých hovorů Řeší přes 300 hovorů ( zbytek jsou různé fórky apod..) Přes 100 hovorů se týká konkrétního problému V roce 2011 bylo na Lince bezpečí přijato celkem: telefonických hovorů 612 dotazů na ovou poradnu Linky bezpečí 702 kontaktů na Chatu Linky bezpečí
9
KONTAKTY telefon: 116 111 (bezplatné číslo, nonstop)
chat: chat.linkabezpeci.cz (pondělí – neděle hod., o víkendech ještě navíc v čase 9-13 hod.) (odpověď do tří pracovních dnů)
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.