Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilMilada Musilová
1
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá Název materiálu: VY_32_INOVACE_ VO.7.B.13_lidska_prava_opakovani Datum: Ročník: sedmý Vzdělávací oblast: Člověk a společnost Vzdělávací obor: Výchova k občanství Název: Lidská práva - opakování Číslo operačního programu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: PRIMA ŠKOLA LIDSKÁ PRÁVA - opakování Anotace: Prezentace je určena pro sedmý ročník ZŠ a slouží k opakování znalostí o lidských právech.
2
Pravidla hry Vytvořte 4 soutěžní skupiny.
Tým si vybere otázku podle svých znalostí. Čísla ve sloupci k danému tématu značí obtížnost otázky (1- nejlehčí). Nad otázkou se mohou poradit (10 sec), odpovídá pouze jeden za celou skupinu. Soutěžní skupiny se střídají po jedné otázce. Body se zaznamenávají na tabuli, je zvolen jeden zapisovatel (ten se neúčastní soutěže). Vítězí skupina s nejvyšším počtem bodů. Pokud by vybírající tým nevěděl odpověď na otázku, může na ni odpovědět kterákoliv skupina. Získá za ni ale jen jeden bod. Pokud by některý hráč jiného týmu odpověď vykřikl, ztrácí jeho skupina možnost volby otázky a čeká než proběhne jedno celé kolo.
3
Vyberte si otázky Odborný název Základní lidská práva Slušné chování
Osobnost 1 2 3 4
4
Odborný název (1 bod) Ponižující nebo agresivní jednání zaměřené proti příslušníkům jiné národnosti nebo rasy. ______________________ Rasismus
5
Odborný název (2 body) Omezování práv jednotlivců či skupin.
___________________ Diskriminace
6
Odborný název (3 body) Strach z něčeho cizího, nesnášenlivost k lidem z jiných zemí. ___________________ Xenofobie
7
Odborný název (4 body) Mrtvá těla v koncentračním táboře Mathausen během 2. světové války Hromadné pronásledování a systematické vyvražďování Židů prováděné nacisty během 2. světové války. ___________________ Lidé v koncentračním táboře Holocaust
8
Základní lidská práva (1 bod)
Vyjmenuj alespoň tři příklady lidských práv a základních svobod. ___________________________________________ ___________________________________________ Např. právo na život, ochrana života před narozením, nepřípustnost trestu smrti, právo na zachování lidské důstojnosti, ochrana vlastnických práv,….
9
Základní lidská práva (2 body)
Vyjmenuj tři základní práva dítěte. ____________________________________________ ____________________________________________ Právo na život, právo na rozvoj, právo na ochranu
10
Základní lidská práva (3 body)
V ČR byl přijat dokument na ochranu práv, je nadřazený ostatním zákonům a z jeho zásad vychází Ústava ČR. Jak se tento dokument nazývá? ____________________________________________ Listina základní práv a svobod
11
Základní lidská práva (4 body)
Jak se nazývá dokument, který přijala OSN v roce 1948? Tento dokument obsahuje soupis lidských a občanských práv a svobod. ____________________________________________ Všeobecná deklarace práv člověka a občana
12
Slušné chování (1 bod) Po kterém boku muže má chodit žena?
______________ Vpravo
13
Slušné chování (2 body) Kdo zdraví dřív-
mladší staršího nebo starší mladšího? _________________________ Mladší staršího
14
Slušné chování (3 body) Kdo podává ruku jako první-
muž ženě nebo žena muži? ______________________ Žena muži
15
Slušné chování (4 body) Jak se jmenuje český autor knih o pravidlech slušného chování? Napsal např. Slon v porcelánu. _____________________________ Ladislav Špaček
16
Osobnost (1 bod) Jak se jmenuje současný prezident ČR?
______________________ Václav Klaus Václav Klaus s prezidentským párem USA
17
Osobnost (2 body) Jak se jmenuje první prezident ČR?
___________________________ Václav Havel
18
Osobnost (3 body) Jak se jmenuje první prezident Československé republiky? ________________________________ T. G. Masaryk
19
Osobnost (4 body) Jak se jmenuje vůdce boje za práva Afroameričanů v 50. letech 20. století? _________________________________ Martin Luther King
20
Použité zdroje Klipart [ on-line] 2012 [cit ]. Dostupné na www: Uvedené zdroje [ on-line] [cit ]. Dostupné pod licencí Wikimedia Commons na www: LUNEROVÁ, J., ŠTĚRBA, R., SVOBODOVÁ, M. Výchova k občanství. Brno : Nová škola, ISBN
21
Shrnutí Anotace Prezentace – Hra je určena pro sedmý ročník ZŠ a slouží k opakování znalostí o lidských právech a slušném chování. Autor Mgr. Sandra Tichá Jazyk čeština Očekávaný výstup Žáci znají základní lidská práva, umí vysvětlit pojmy související s lidskými právy. Klíčová slova lidská práva, slušné chování Druh učebního materiálu prezentace Druh interaktivity hra, aktivita Cílová skupina žák Stupeň a typ vzdělávání základní vzdělávání – druhý stupeň Typická věková skupina 12 – 13 let Celková velikost kB
22
Metodická poznámka Snímek 2- Pravidla hry
Snímek 3- Žáci si volí otázky a odpovídají, zapisují je na tabuli. Snímek Otázky k jednotlivým číslicím v tabulce. Pokud žák označí (klikne/ťukne na) číslo z tabulky, objeví se mu otázka. Zpět k tabulce se vrátí označením zelené šipky v pravém dolním rohu. Je možné po ukončení hry, znovu odpovědět na všechny otázky postupně. Obrázky u otázek slouží jako nápověda. Můžeme je využít k dalšímu opakování.
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.