Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Doc.PhDr. Jaroslav Mužík,DrSc.
Didaktika dospělých Doc.PhDr. Jaroslav Mužík,DrSc.
2
Didaktika Andragogická didaktika
3
Pech (1937) „Didaktika je teorie vyučování, zabývá se metodami vzdělávání rozumového“ Velínský (1927) za podstatu didaktiky považuje: „Navozování transformací existujících tendencí v nové… pedagogika musí vyšetřovat, na jakou strukturu individuální, jakými metodami a za jakých okolností bylo způsobeno, že příslušné transformace bylo dosaženo…“ Uvedený autor zdůrazňuje pojetí didaktiky jako mravního ponaučení. (J. A. Komenský)
4
Krajnc (1979) Dvě hlavní priority zdrojů poznání andragogické didaktitiky. První je zkoumání objektu vzdělávání, tj. dospělého člověka a jeho učení. Druhým je přístup ke vzdělávání dospělého člověka (v rozdílnosti od dětí a mládeže). Skalková (1999) Didaktiku chápe jako jednotu teorie a praxe vzdělávání… „úkolem didaktiky není poskytovat praxi prosté rady co dělat a návody“
5
ANDRAGOGICKÁ DIDAKTIKA
Andragogická didaktika je teorií vyučování a učení, resp. jejich synergického působení na vzdělávajícího se dospělého člověka. Zkoumá primárně didaktický proces, jeho cíle, obsah, formu, metody, vyučovací technologie a jeho logistické zajištění.
6
INSTRUMENTY ANDRAGOGICKÉ DIDAKTIKY
Didaktické myšlení (instrumenty) Vzdělávací programy Vzdělávací projekty Cíle vzdělávání Výběr obsahu Vzdělávací moduly Volba forem a metod Vyučovací technologie Posuzování efektivity vzdělávání Logistika výuky
7
PRVKY DIDAKTICKÉHO PROCESU – PRODUKT VD
Cíl Obsah – učivo Forma (čas) Metoda Výukové technologie Logistika vzdělávání cílová skupina
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.